moduły nvision
Network
- zapobieganie kosztownym przestojom przez wykrywanie anomalii w działaniu urządzeń
- bezpieczna serwerownia – monitorowanie wskaźników wilgotności i temperatury
- zawsze aktualne dane o wydajności serwera i łącza internetowego
- większa kontrola nad procesami systemowymi
- lepsza wydajność procesów biznesowych dzięki kompletnej wiedzy o stanie działania najważniejszych serwisów
- obsługa szyfrowania AES, DES i 3DES dla protokołu SNMPv3
- skanowanie sieci, wykrywanie urządzeń i serwisów TCP/IP
- interaktywne mapy sieci, mapy użytkownika, oddziałów, mapy inteligentne
- jednoczesna praca wielu administratorów, zarządzanie uprawnieniami, dzienniki dostępu
- serwisy TCP/IP: poprawność i czas odpowiedzi, statystyka ilości odebranych/utraconych pakietów (PING, SMB, HTTP, POP3, SNMP, IMAP, SQL itp.)
- liczniki WMI: obciążenie procesora, zajętość pamięci, zajętość dysków, transfer sieciowy itp.
- działanie Windows: zmiana stanu usług (uruchomienie, zatrzymanie, restart), wpisy dziennika zdarzeń
- liczniki SNMP v1/2/3 (np. transfer sieciowy, temperatura, wilgotność, napięcie zasilania, poziom tonera i inne)
- kompilator plików MIB
- obsługa pułapek SNMP
- routery i switche: mapowanie portów
- obsługa komunikatów syslog
- alarmy zdarzenie - akcja
- powiadomienia (pulpitowe, e-mail, SMS) oraz akcje korekcyjne (uruchomienie programu, restart komputera itp.)
- raporty (dla urządzenia, oddziału, wybranej mapy lub całej sieci)
Inventory
- IT Asset Management – zarządzanie wszelkimi zasobami, za które odpowiada dział IT
- szczegółowe informacje i ewidencja czynności wykonywanych na zasobach w trakcie całego cyklu życia, możliwość definiowania statusów i pól oraz generowanie protokołu przekazania sprzętu
- widok zasobów, aplikacji, dokumentów, licencji dla poszczególnego użytkownika lub osobny widok według zasobów przypisanych do urządzeń
- jednoczesne przypisywanie dokumentu do wielu zasobów
- Software Asset Management – rozbudowany system zarządzania aplikacjami i licencjami, identyfikacja realnego zużycia licencji
- rozliczanie dowolnego typu licencji w tym modelowanie licencji chmurowych
- rozliczanie licencji według użytkownika, urządzenia, numeru seryjnego lub na podstawie wersji zainstalowanej aplikacji
- audyt inwentaryzacji sprzętu i oprogramowania
- wgląd w licencje przypisane do użytkownika pracującego na wielu urządzeniach
- zdalny dostęp do managera plików z możliwością usuwania plików użytkownika
- informacje o wpisach rejestrowych, plikach i archiwach .zip na stacji roboczej
- szczegółowe informacje o konfiguracji sprzętowej konkretnej stacji roboczej
- zarządzanie instalacjami/dezinstalacjami oprogramowania w oparciu o menedżera pakietów MSI
- alarmy: instalacja oprogramowania, zmiana w zasobach sprzętowych
- lista kluczy oprogramowania Microsoft
- aplikacja dla systemu Android umożliwiająca spis z natury na bazie kodów kreskowych, kodów QR
- możliwość archiwizacji i porównywania audytów
- monitorowanie harmonogramu zadań Windows
Users
- pełne zarządzanie użytkownikami, bazujące na grupach i politykach bezpieczeństwa
- dane są gromadzone i przyporządkowywane do konkretnego użytkownika, dzięki czemu wszystkie dostępy, uprawnienia, polityka aplikacji i stron oraz polityka monitorowania – podążają automatycznie za nim niezależnie od komputera, na którym pracuje
- zwiększenie poziomu bezpieczeństwa firmy: możliwość blokowania niebezpiecznych domen WWW przed przypadkowym wejściem i pobraniem złośliwego oprogramowania
- ochrona pracowników przed wiadomościami phishingowymi i atakami APT
- optymalizacja organizacji pracy – wiedza o czasie poświęcanym na dane czynności pozwala pomóc usprawnić konkretne procesy biznesowe
- rozróżnienie, na którym urządzeniu dana czynność została wykonana
- minimalizacja zjawiska cyberslackingu i zwiększenie wydajności pracowników
- redukcja kosztów wydruku
- blokowanie stron WWW
- blokowanie uruchamianych aplikacji
- monitorowanie wiadomości e-mail (nagłówki) - antyphishing
- szczegółowy czas pracy (godzina rozpoczęcia i zakończenia aktywności oraz przerwy)
- użytkowane aplikacje (aktywnie i nieaktywnie)
- odwiedzane strony WWW (tytuły i adresy stron, liczba i czas wizyt)
- audyty wydruków (drukarka, użytkownik, komputer), koszty wydruków
- użycie łącza: generowany przez użytkowników ruch sieciowy
- statyczny zdalny podgląd pulpitu użytkownika (bez dostępu)
- zrzuty ekranowe (historia pracy użytkownika ekran po ekranie)
HelpDesk
- tworzenie zgłoszeń serwisowych i zarządzanie nimi (przypisywanie do administratorów)
- komentarze, zrzuty ekranowe i załączniki w zgłoszeniach
- konfigurowanie pól niestandardowych, powiązanych w wybraną kategorią zgłoszenia
- automatyzacje bazujące na założeniu: warunek » akcja
- planowanie zastępstw w przydzielaniu zgłoszeń
- rozbudowany system raportów
- powiadomienia i widok zgłoszenia odświeżany w czasie rzeczywistym
- baza zgłoszeń z rozbudowaną wyszukiwarką
- baza wiedzy z kategoryzacją artykułów i możliwością wstawiania grafik oraz filmów z YouTube
- przejrzysty i intuicyjny interfejs webowy
- wewnętrzny komunikator (czat) z możliwością przydzielania uprawnień oraz przesyłania plików i tworzenia rozmów grupowych
- komunikaty wysyłane do użytkowników/komputerów z możliwym/obowiązkowym potwierdzeniem odczytu
- zdalny dostęp do komputerów z możliwością blokady myszy/klawiatury
- dwukierunkowa wymiana plików
- zarządzanie procesami Windows z poziomu okna informacji o urządzeniu
- zadania dystrybucji oraz uruchamiania plików (zdalna instalacja oprogramowania)
- procesowanie zgłoszeń z wiadomości e-mail
- integracja bazy użytkowników z Active Directory
DataGuard
- automatyczne nadawanie użytkownikowi domyślnej polityki monitorowania i bezpieczeństwa
- ograniczenie ryzyka wycieku strategicznych danych za pośrednictwem przenośnych pamięci masowych oraz urządzeń mobilnych
- zabezpieczenie sieci firmowej przed wirusami instalującymi się automatycznie z pendrive’ów lub dysków zewnętrznych
- oszczędność pieniędzy i czasu potrzebnego na odzyskanie utraconych danych
- możliwość usuwania nieistniejących/zutylizowanych nośników danych (np. USB)
- alarmy o podłączonym urządzeniu obcym (nieposiadającym atrybutu „nośnik zaufany”)
- zdefiniowanie polityki przenoszenia danych firmowych przez pracowników wraz z odpowiednimi uprawnieniami
- informacje o urządzeniach podłączonych do danego komputera
- lista wszystkich urządzeń podłączonych do komputerów w sieci
- audyt (historia) podłączeń i operacji na urządzeniach przenośnych oraz na udziałach sieciowych
- zarządzanie prawami dostępu (zapis, uruchomienie, odczyt) dla urządzeń, komputerów i użytkowników
- centralna konfiguracja: ustawienie reguł dla całej sieci, dla wybranych map sieci oraz dla grup i użytkowników Active Directory
- integracja bazy użytkowników i grup z Active Directory
- alarmy: podłączono/odłączono urządzenie mobilne, operacja na plikach na urządzeniu mobilnym
SmartTime
- statystyki własnej aktywności przy komputerze w wybranym przedziale czasu: dzień / tydzień / miesiąc / dowolny okres
- wgląd we wskaźniki aktywności wszystkich podległych pracowników
- możliwość tworzenia grup złożonych z dowolnych pracowników organizacji
- dostęp dla menedżera grupy do metryki aktywności dla wszystkich jej członków
- statystyki czasu spędzonego przed komputerem
- lista aplikacji używanych przez pracowników z rozbudowaną możliwością filtrowania, przypisywania do wybranych kategorii i nadawania im odpowiednich statusów
- podgląd aplikacji używanych w grupie bądź przez indywidualnego użytkownika w dowolnym czasie
- dodawanie wyjątków przez administratora grupy, wskazujących, że dana aplikacja w tej grupie jest uznawana za produktywną
- możliwość wskazywania przez administratora statusów konkretnych aplikacji: produktywna / neutralna / nieproduktywna
- grupowanie stron internetowych oraz aplikacji z podziałem na: produktywne / nieproduktywne / neutralne
- widok najczęściej używanych aplikacji produktywnych, nieproduktywnych i neutralnych w dowolnie wybranym okresie czasu
- definiowanie minimalnego progu produktywności (czasu spędzonego w aplikacjach produktywnych) i maksymalnego progu nieproduktywności (czasu spędzonego w aplikacjach nieproduktywnych)
- cykliczne alerty wysyłane mailem o przekroczeniu zdefiniowanych progów produktywności
- możliwość ustalania okresu, po którym dane mają być usuwane z modułu SmartTime
- lista kontaktów w organizacji z wbudowaną wyszukiwarką
- szybkie, bezpośrednie przejście między modułami HelpDesk i SmartTime
- podgląd zrzutu ekranu wybranego użytkownika dostępny dla menedżerów i administratorów