Axence nvision

System Axence nVision to narzędzie, które dostarczy pełną informację o sieci w firmie, to możliwość zrobienie dokładnej inwentaryzacji sprzętu i oprogramowania, to również monitoring pracowników, ochrona danych przed wyciekiem, oraz zdalny dostęp do komputerów użytkowników . Axence nVision zapewni bezpieczeństwo w Twojej firmie. Firma SEDKOMP należy do elitarnego grona srebrnych partnerów firmy Axence.

moduły nvision

Network

  • zapobieganie kosztownym przestojom przez wykrywanie anomalii w działaniu urządzeń
  • bezpieczna serwerownia – monitorowanie wskaźników wilgotności i temperatury
  • zawsze aktualne dane o wydajności serwera i łącza internetowego
  • większa kontrola nad procesami systemowymi
  • lepsza wydajność procesów biznesowych dzięki kompletnej wiedzy o stanie działania najważniejszych serwisów
  • obsługa szyfrowania AES, DES i 3DES dla protokołu SNMPv3
Funkcje:
  • skanowanie sieci, wykrywanie urządzeń i serwisów TCP/IP
  • interaktywne mapy sieci, mapy użytkownika, oddziałów, mapy inteligentne
  • jednoczesna praca wielu administratorów, zarządzanie uprawnieniami, dzienniki dostępu
  • serwisy TCP/IP: poprawność i czas odpowiedzi, statystyka ilości odebranych/utraconych pakietów (PING, SMB, HTTP, POP3, SNMP, IMAP, SQL itp.)
  • liczniki WMI: obciążenie procesora, zajętość pamięci, zajętość dysków, transfer sieciowy itp.
  • działanie Windows: zmiana stanu usług (uruchomienie, zatrzymanie, restart), wpisy dziennika zdarzeń
  • liczniki SNMP v1/2/3 (np. transfer sieciowy, temperatura, wilgotność, napięcie zasilania, poziom tonera i inne)
  • kompilator plików MIB
  • obsługa pułapek SNMP
  • routery i switche: mapowanie portów
  • obsługa komunikatów syslog
  • alarmy zdarzenie - akcja
  • powiadomienia (pulpitowe, e-mail, SMS) oraz akcje korekcyjne (uruchomienie programu, restart komputera itp.)
  • raporty (dla urządzenia, oddziału, wybranej mapy lub całej sieci)

Inventory

  • IT Asset Management – zarządzanie wszelkimi zasobami, za które odpowiada dział IT
  • szczegółowe informacje i ewidencja czynności wykonywanych na zasobach w trakcie całego cyklu życia, możliwość definiowania statusów i pól oraz generowanie protokołu przekazania sprzętu
  • widok zasobów, aplikacji, dokumentów, licencji dla poszczególnego użytkownika lub osobny widok według zasobów przypisanych do urządzeń
  • jednoczesne przypisywanie dokumentu do wielu zasobów
  • Software Asset Management – rozbudowany system zarządzania aplikacjami i licencjami, identyfikacja realnego zużycia licencji
  • rozliczanie dowolnego typu licencji w tym modelowanie licencji chmurowych
  • rozliczanie licencji według użytkownika, urządzenia, numeru seryjnego lub na podstawie wersji zainstalowanej aplikacji
Funkcje:
  • audyt inwentaryzacji sprzętu i oprogramowania
  • wgląd w licencje przypisane do użytkownika pracującego na wielu urządzeniach
  • zdalny dostęp do managera plików z możliwością usuwania plików użytkownika
  • informacje o wpisach rejestrowych, plikach i archiwach .zip na stacji roboczej
  • szczegółowe informacje o konfiguracji sprzętowej konkretnej stacji roboczej
  • zarządzanie instalacjami/dezinstalacjami oprogramowania w oparciu o menedżera pakietów MSI
  • alarmy: instalacja oprogramowania, zmiana w zasobach sprzętowych
  • lista kluczy oprogramowania Microsoft
  • aplikacja dla systemu Android umożliwiająca spis z natury na bazie kodów kreskowych, kodów QR
  • możliwość archiwizacji i porównywania audytów
  • monitorowanie harmonogramu zadań Windows

Users

  • pełne zarządzanie użytkownikami, bazujące na grupach i politykach bezpieczeństwa
  • dane są gromadzone i przyporządkowywane do konkretnego użytkownika, dzięki czemu wszystkie dostępy, uprawnienia, polityka aplikacji i stron oraz polityka monitorowania – podążają automatycznie za nim niezależnie od komputera, na którym pracuje
  • zwiększenie poziomu bezpieczeństwa firmy: możliwość blokowania niebezpiecznych domen WWW przed przypadkowym wejściem i pobraniem złośliwego oprogramowania
  • ochrona pracowników przed wiadomościami phishingowymi i atakami APT
  • optymalizacja organizacji pracy – wiedza o czasie poświęcanym na dane czynności pozwala pomóc usprawnić konkretne procesy biznesowe
  • rozróżnienie, na którym urządzeniu dana czynność została wykonana
Funkcje:
  • minimalizacja zjawiska cyberslackingu i zwiększenie wydajności pracowników
  • redukcja kosztów wydruku
  • blokowanie stron WWW
  • blokowanie uruchamianych aplikacji
  • monitorowanie wiadomości e-mail (nagłówki) - antyphishing
  • szczegółowy czas pracy (godzina rozpoczęcia i zakończenia aktywności oraz przerwy)
  • użytkowane aplikacje (aktywnie i nieaktywnie)
  • odwiedzane strony WWW (tytuły i adresy stron, liczba i czas wizyt)
  • audyty wydruków (drukarka, użytkownik, komputer), koszty wydruków
  • użycie łącza: generowany przez użytkowników ruch sieciowy
  • statyczny zdalny podgląd pulpitu użytkownika (bez dostępu)
  • zrzuty ekranowe (historia pracy użytkownika ekran po ekranie)

HelpDesk

  • tworzenie zgłoszeń serwisowych i zarządzanie nimi (przypisywanie do administratorów)
  • komentarze, zrzuty ekranowe i załączniki w zgłoszeniach
  • konfigurowanie pól niestandardowych, powiązanych w wybraną kategorią zgłoszenia
  • automatyzacje bazujące na założeniu: warunek » akcja
  • planowanie zastępstw w przydzielaniu zgłoszeń
Funkcje:
  • rozbudowany system raportów
  • powiadomienia i widok zgłoszenia odświeżany w czasie rzeczywistym
  • baza zgłoszeń z rozbudowaną wyszukiwarką
  • baza wiedzy z kategoryzacją artykułów i możliwością wstawiania grafik oraz filmów z YouTube
  • przejrzysty i intuicyjny interfejs webowy
  • wewnętrzny komunikator (czat) z możliwością przydzielania uprawnień oraz przesyłania plików i tworzenia rozmów grupowych
  • komunikaty wysyłane do użytkowników/komputerów z możliwym/obowiązkowym potwierdzeniem odczytu
  • zdalny dostęp do komputerów z możliwością blokady myszy/klawiatury
  • dwukierunkowa wymiana plików
  • zarządzanie procesami Windows z poziomu okna informacji o urządzeniu
  • zadania dystrybucji oraz uruchamiania plików (zdalna instalacja oprogramowania)
  • procesowanie zgłoszeń z wiadomości e-mail
  • integracja bazy użytkowników z Active Directory

DataGuard

  • automatyczne nadawanie użytkownikowi domyślnej polityki monitorowania i bezpieczeństwa
  • ograniczenie ryzyka wycieku strategicznych danych za pośrednictwem przenośnych pamięci masowych oraz urządzeń mobilnych
  • zabezpieczenie sieci firmowej przed wirusami instalującymi się automatycznie z pendrive’ów lub dysków zewnętrznych
  • oszczędność pieniędzy i czasu potrzebnego na odzyskanie utraconych danych
  • możliwość usuwania nieistniejących/zutylizowanych nośników danych (np. USB)
  • alarmy o podłączonym urządzeniu obcym (nieposiadającym atrybutu „nośnik zaufany”)
Funkcje:
  • zdefiniowanie polityki przenoszenia danych firmowych przez pracowników wraz z odpowiednimi uprawnieniami
  • informacje o urządzeniach podłączonych do danego komputera
  • lista wszystkich urządzeń podłączonych do komputerów w sieci
  • audyt (historia) podłączeń i operacji na urządzeniach przenośnych oraz na udziałach sieciowych
  • zarządzanie prawami dostępu (zapis, uruchomienie, odczyt) dla urządzeń, komputerów i użytkowników
  • centralna konfiguracja: ustawienie reguł dla całej sieci, dla wybranych map sieci oraz dla grup i użytkowników Active Directory
  • integracja bazy użytkowników i grup z Active Directory
  • alarmy: podłączono/odłączono urządzenie mobilne, operacja na plikach na urządzeniu mobilnym

SmartTime

  • statystyki własnej aktywności przy komputerze w wybranym przedziale czasu: dzień / tydzień / miesiąc / dowolny okres
  • wgląd we wskaźniki aktywności wszystkich podległych pracowników
  • możliwość tworzenia grup złożonych z dowolnych pracowników organizacji
  • dostęp dla menedżera grupy do metryki aktywności dla wszystkich jej członków
  • statystyki czasu spędzonego przed komputerem
Funkcje:
  • lista aplikacji używanych przez pracowników z rozbudowaną możliwością filtrowania, przypisywania do wybranych kategorii i nadawania im odpowiednich statusów
  • podgląd aplikacji używanych w grupie bądź przez indywidualnego użytkownika w dowolnym czasie
  • dodawanie wyjątków przez administratora grupy, wskazujących, że dana aplikacja w tej grupie jest uznawana za produktywną
  • możliwość wskazywania przez administratora statusów konkretnych aplikacji: produktywna / neutralna / nieproduktywna
  • grupowanie stron internetowych oraz aplikacji z podziałem na: produktywne / nieproduktywne / neutralne
  • widok najczęściej używanych aplikacji produktywnych, nieproduktywnych i neutralnych w dowolnie wybranym okresie czasu
  • definiowanie minimalnego progu produktywności (czasu spędzonego w aplikacjach produktywnych) i maksymalnego progu nieproduktywności (czasu spędzonego w aplikacjach nieproduktywnych)
  • cykliczne alerty wysyłane mailem o przekroczeniu zdefiniowanych progów produktywności
  • możliwość ustalania okresu, po którym dane mają być usuwane z modułu SmartTime
  • lista kontaktów w organizacji z wbudowaną wyszukiwarką
  • szybkie, bezpośrednie przejście między modułami HelpDesk i SmartTime
  • podgląd zrzutu ekranu wybranego użytkownika dostępny dla menedżerów i administratorów

Masz pytania?

Nasz zespół specjalistów chętnie odpowie na każde pytanie!