Optyczne rozpoznawanie tekstu- Comarch OCR

mobilna aplikacja
Optical Character Recognition (OCR) to technologia, która pozwala na przekształcenie obrazów lub dokumentów papierowych zawierających tekst na edytowalny tekst elektroniczny. OCR skanuje obraz lub dokument i rozpoznaje poszczególne litery i cyfry, a następnie przekształca je na tekst, który można edytować i przechowywać w pliku elektronicznym. Z tego artykułu dowiesz się, co może zyskać Twoja firma dzięki wdrożeniu Comarch OCR.

Z naszego artykułu dowiesz się:

Digitalizacja i cyfryzacja firm to nieodłączny element współczesnego biznesu. Firmy prześcigają się w procesie digitalizacji wprowadzając wiele innowacji i funkcji systemowych w swoich firmach. Jednym z innowacyjnych narzędzi do digitalizacji jest optyczne rozpoznawanie znaków i dokumentów Comarch OCR.

Program OCR do wprowadzania zeskanowanych dokumentów

Do czego służy i czym jest funkcja OCR? Narzędzie OCR to funkcja, która pozwala na optyczne rozpoznawanie znaków z pliku pdf, jpg, jpeg, tff, png. Funkcja OCR pozwala na wstępną, inteligentną obróbkę danych z zeskanowanego obrazu, czy dokumentów pdf.

OCR rozpoznaje dane kontrahentów, NIP, kwoty netto, brutto, VAT. Mechanizm OCR rozpoznaje także opisy, dlatego dokumenty zawierające tekst nie są dla niego wyzwaniem. Usługa OCR czyta także numery faktur i przenosi je do systemu księgowego.

Program OCR to ogromne ułatwienie dla działów finansowo – księgowych. Dzięki inteligentnej obróbce danych oraz wstępnemu wprowadzaniu ich do systemu ERP, praca księgowych jest zoptymalizowana i maksymalnie skrócona. Za pomocą OCR możesz rozpoznawać treść dokumentów. Skuteczność systemu OCR jest bardzo wysoka. OCR dzięki zaawansowanym algorytmom ogranicza błędy spowodowane czynnikiem ludzkim. Za pomocą funkcjo OCR- skanowania tekstu z plików i przenoszenia ich do systemu, zniwelujesz nakład pracy w swojej firmie polegający na czasochłonnym, ręcznym przenoszeniu danych. Program OCR pozwala na to, by Twoi pracownicy zoptymalizowali swoją pracę w systemie ERP i zamiast wprowadzania dokumentów, musieli je jedynie weryfikować po wczytaniu plików obrazu. Wprowadzanie faktury będzie maksymalnie skrócone dzięki Comarch OCR.

Zalety Comarch OCR

Zaletą systemu OCR jest przede wszystkim oszczędność czasu przy wprowadzaniu faktur oraz ograniczanie błędów występujących podczas tego procesu. Oprogramowanie OCR to polski program OCR w pełni zintegrowany z systemami Comarch ERP- Comarch ERP Optima , Comarch ERP Altum , Comarch ERP XL czy Comarch ERP XT . Usługa OCR nie pozwoli na powielenie dokumentu. Posiada także funkcję przeszukiwania plików pdf, plików obrazu i innych plików jednocześnie.

Interfejs usługi Comarch OCR jest przejżysty i funkcjonalny a językiem OCR jest jest język polski.

Usługa Comarch OCR jest dostępna w chmurze- OCR online.

Jak działa program OCR- Comarch OCR?

Technologia OCR odczytuje dane i analizuje dostarczony plik graficzny, czy plik obrazu i dzięki usłudze weryfikacji ocr przenosi je do odpowiednich rubryk w systemie ERP.

Zastanawiasz się nad wdrożeniem OCR w swojej firmie?

Skonsultuj się z naszym ekspertem i umów się na prezentację!

Proces weryfikacji ocr wygląda następująco:

  1. wybierz plik graficzny dokumentu, który chcesz wprowadzić- zeskanuj wszystkie pliki, jeżeli jest taka potrzeba;
  2. wysłanie dokumentów OCR i załadowanie ich systemu- aby skorzystać z funkcji OCR naciśnij odpowiednią ikonkę w swoim systemie ERP. System ERP wykorzysta program OCR rozpozna dane z programu word, czy innego formatu pliku, przetworzy go i zwróci uzyskane dane merytoryczne;
  3. sprawdź poprawność danych uzyskanych dzięki procesowi OCR;
  4. zatwierdź dokumenty w swoim systemie ERP.

Dzięki funkcji OCR w tak prosty i szybki sposób załadujesz dokumenty do systemu Comarch ERP. Odczytasz i przetworzysz funkcją OCR wybraną fakturę.

System OCR dlaczego warto wdrożyć?

Korzystając z funkcji OCR dzięki jego funkcjonalnościom jesteśmy w stanie zautomatyzować proces wprowadzania dokumentów z utworzonych plików pdf, czy programu word lub innych. OCR rozpoznaje, wysyła dokumenty OCR do systemu ERP i przetwarza je w nim w taki sposób, żeby dopasować dane do odpowiadających im kolumn.

Działanie funkcji OCR jest niezwykle skuteczne, dlatego główną pracą przy dokumencie jest jego weryfikacja.

Użyj funkcji OCR- usprawnij proces księgowania dokumentów w swojej firmie.

Usługa Comarch OCR to niezwykle sprawne narzędzie. Dzięki funkcji OCR wyeliminujesz ryzyko błędów, dzięki OCR kluczowe dane zaimportują się błyskawicznie.

Aleksandra Antczak
Aleksandra Antczak

Marketing Manager

Picture of Aleksandra Antczak

Aleksandra Antczak

Marketing Manager

Szukasz wsparcia w zakresie IT i nowych technologii?

Skontaktuj się z nami za pomocą formularza, bądź zadzwoń + 25 644 60 50



Polecane artykuły
Business Intelligence w ERP
Blog ekspercki
Aleksandra Antczak

Business Intelligence w ERP – jak BI wspiera controlling i podejmowanie decyzji?

Sztuczna inteligencja w biznesie przestaje być nowinką – staje się realnym narzędziem wspierającym podejmowanie decyzji, automatyzację procesów i zwiększenie efektywności organizacji. AI coraz śmielej wchodzi również w obszar systemów ERP, przekształcając sposób, w jaki firmy zarządzają danymi, planują operacje i obsługują klientów.
W artykule przedstawiamy, jakie procesy można zautomatyzować dzięki AI, jak wdrożyć AI w firmie, gdzie najlepiej zacząć oraz jak wygląda zastosowanie sztucznej inteligencji w rozwiązaniach Comarch ERP z AI.

AI ERP
Blog ekspercki
Aleksandra Antczak

Sztuczna inteligencja w biznesie i ERP – jak wdrożyć rozwiązania AI w firmie?

Sztuczna inteligencja w biznesie przestaje być nowinką – staje się realnym narzędziem wspierającym podejmowanie decyzji, automatyzację procesów i zwiększenie efektywności organizacji. AI coraz śmielej wchodzi również w obszar systemów ERP, przekształcając sposób, w jaki firmy zarządzają danymi, planują operacje i obsługują klientów.
W artykule przedstawiamy, jakie procesy można zautomatyzować dzięki AI, jak wdrożyć AI w firmie, gdzie najlepiej zacząć oraz jak wygląda zastosowanie sztucznej inteligencji w rozwiązaniach Comarch ERP z AI.

xml
Blog ekspercki
Aleksandra Antczak

E sprawozdania finansowe w XML – jak je przygotować, podpisać i wysłać?

Wprowadzenie obowiązku przekazywania e sprawozdań finansowych (często zapisywanych łącznie jako esprawozdania) w formacie XML diametralnie zmieniło sposób raportowania danych w Polsce. Firmy musiały dostosować procesy księgowe i wdrożyć narzędzia umożliwiające generowanie, podpisywanie i wysyłkę sprawozdań finansowych XML. Poniżej znajdziesz aktualny (maj 2025) poradnik krok po kroku—włącznie z tym, jak odczytać plik, jeśli masz do dyspozycji wyłącznie surowy XML.