Outsourcing IT- zalety zewnętrznego wsparcia informatycznego

OUTSOURCING IT
Coraz więcej firm decyduje się na outsourcing IT, czyli usługę polegającą na świadczeniu usług informatycznych i wsparcia informatycznego przez zewnętrzną firmę. Rozwiązanie to niesie za sobą wiele korzyści a także pozwala na znaczną optymalizację kosztów. Czy wiesz jakie korzyści może osiągnąć Twoja firma decydując się na usługę outsourcingu IT?

Z naszego artykułu dowiesz się:

Co to jest outsourcing IT i na czym polega usługa outsourcingu IT?

Outsourcing IT to usługa pełnej obsługi informatycznej Twojego biznesu. Outsourcing IT to usługa dedykowana firmom, które nie posiadają własnej infrastruktury informatycznej. Usługa ta obejmuje przekazanie zarządzania pewnymi funkcjami informatycznymi, bądź całego działu IT- pełny outsourcing IT, zewnętrznej jednostce specjalizującej się w tej dziedzinie, tj. obsłudze informatycznej firm. Innymi słowami Klient korzystający z outsourcingu IT zapewnione ma działania, którymi standardowo zajmuje się wewnętrzny dział IT, dzięki czemu nie musi zatrudniać własnych specjalistów IT i inwestować w infrastrukturę IT. Zewnętrzna usługa informatyczna to outsourcing pracowników IT, którzy odpowiedzialni są za wsparcie IT, utrzymanie systemów IT oraz realizacje projektów IT danej firmy.

Dlaczego outsourcing IT jest korzystny? Zalety płynące z kompleksowego outsourcingu informatycznego.

Podejmując decyzję o outsourcingu usług informatycznych, ważne jest zrozumienie co to oznacza dla Twojej firmy i jakie korzyści jej przyniesie. W zależności od zakresu obsługi IT, korzyści z niej płynące mogą się różnić. Dodatkowo zakres świadczonych usługi outsourcingu IT wynika z potrzeb danej firmy, dlatego na potrzeby artykułu uogólnimy korzyści, które może przynieść profesjonalna obsługa IT.

Elastyczny i szeroki zakres usług informatycznych

W ramach usługi outsourcingu IT firma zapewnioną ma częściową lub kompleksową obsługę informatyczną dopasowaną do potrzeb i zasobów.

W zależności od potrzeb organizacji pakiet usług IT będzie się różnił- od utrzymania sieci, obsługę infrastruktury informatycznej, zarządzanie infrastrukturą IT, po wsparcie podczas awarii oraz pomoc w wyborze narzędzi i sprzętu informatycznego.

Zakres outsourcingu IT wynika bezpośrednio z konkretnych potrzeb klienta oraz jego wewnętrznych zasobów.

Firmy specjalizujące się w profesjonalnej obsłudze IT mogą dopasować zakres usługi outsourcingu do potrzeb firmy. To jest wygodne rozwiązanie, ponieważ umożliwia optymalizację pracy wewnątrz firmy oraz kosztów ponoszonych na obsługę informatyczną.

Potrzebujesz wsparcia w zakresie IT?

Skonsultuj się z naszym ekspertem i umów się na spotkanie!

Koszty związane z outsourcingiem IT

Koszty związane z obsługą i zarządzaniem infrastrukturą informatyczną IT będzie się różnił w zależności od zakresu obsługi IT i potrzeb zastosowania rozwiązań informatycznych. Często ku zdziwieniu klientów, koszt utrzymania wewnętrznego działu IT , jest wyższy niż koszty związane z outsourcingiem IT. Bardzo często korzystanie z outsourcingu IT oznacza obniżenie kosztów funkcjonowania infrastruktury informatycznej IT w firmie.

Dostęp do specjalistów IT i zaawansowanych technologii informatycznych

Dostawcy usług informatycznych, dostarczający usługi outsourcingu specjalistów IT zazwyczaj dysponują najnowszymi dostępnymi na rynku technologiami i specjalistyczną na bieżąco aktualizowaną wiedzą. Korzystanie z zewnętrznego działu IT daje w tym wypadku firmie przewagę konkurencyjną. W dzisiejszym świecie stale rozwijającej się technologii niezwykle ważne jest dążenie za trendami i nowinkami technologicznymi. Świat jest w fazie rewolucji technologicznej, a często firmy nie mają już zasobów do tego, aby aktualizować wiedza na wszystkich możliwych obszarach. Biorąc to pod uwagę, korzystanie z firmy zewnętrznej w przypadku outsourcingu IT jest rozsądnym wyborem.

Koncentracja na kluczowych obszarach biznesu

Zewnętrzna obsługa informatyczna firm przekierować wewnętrzne zasoby firmy na realizację kluczowych celów biznesowych firmy. Powierzenie obsługi informatycznej firmie zewnętrznemu zespołowi specjalistów IT może znacznie wpłynąć na zwiększenie efektywności firmy, dzięki wysokiemu poziomowi zapewnionej opieki informatycznej i możliwości inwestowania zasobów w cele strategiczne firmy.

Dzięki elastycznej formie współpracy, outsourcing IT może koncentrować się na wybranych elementach biznesowych i środowiska IT. Może być także jedynie wsparciem własnego działu IT na przykład w zakresie działania systemów IT, czy bezpieczeństwo systemów IT.

marketing internetowy

Kiedy zdecydować się na outsourcing IT?

Na outsourcingu informatyczny warto zdecydować się, kiedy nie mamy zasobów osobowych i działu informatycznego lub kiedy dział ogranicza się do małego zakresu informatycznego. W takim przypadku warto zlecić zewnętrznej firmie pracę o zakresie informatycznym. Firmy, które nie chcą rozbudowywać swojej organizacji o działy informatyczne mogą skorzystać ze wsparcia informatycznego na podstawie roboczogodzin. Korzystają z usługi informatycznej tylko wtedy, kiedy tego potrzebują, dzięki czemu optymalizują koszty stałe przedsiębiorstwa oraz ograniczenia ryzyka związanego z rotacją pracowników a dodatkowo zapewniają sobie wysoką jakość obsługi IT. Brak konieczności budowania własnego działu informatycznego to duża zachęta dla przedsiębiorców ze względu na obniżone ryzyko i niższe koszty zatrudnienia i zarządzania zarówno działem IT- zasobami ludzkimi, jak i infrastrukturą IT.

Zapewnione wsparcie informatyczne przez zewnętrzne firmy to nie tylko wsparcie IT, to także szeroka wiedza z różnych branż oraz umiejętność działania w różnych środowiskach.

Dodatkowo usługi IT oparte na outsourcingu to także pewnego rodzaju strategia biznesowa, pozwalająca nie tylko na obniżenie kosztów, ale także wspierająca sukcesy biznesowe.

Jak wygląda proces współpracy z SEDKOMP?

Każdy z naszych klientów korzystający z usługi outsourcingu IT posiada indywidualny adres e-mail oraz indywidualny numer telefonu dedykowany zgłoszeniom informatycznym. Zgłoszenia przypisywane są do odpowiednich konsultantów, którzy przejmują pracę nad procesami IT, które tego wymagają.

W przypadku awarii, lub potrzeby pomocy Klient wysyła swoje zgłoszenie do naszego autorskiego systemu SedkompSOZ „Asysta”. Zgłoszenie zostaje zarejestrowane, otrzymuje swój indywidualny numer sprawy praz zostaje przypisane do odpowiedniego działu i osoby, która zgłoszenie obsłuży.

System pozwala na monitorowanie postępu prac zgłoszenia- powiadomienia o zmianach zostają wysyłane na skrzynkę zgłaszającego.

Outsourcing IT – klucz do przyszłego sukcesu?

Outsourcing IT oferuje wiele korzyści, w tym dostęp do specjalistycznej wiedzy, dzięki zewnętrznemu zespołowi IT, zaawansowanych technologii i możliwość skupienia się na kluczowych obszarach biznesu. Jednakże, jak każda strategia biznesowa, ma swoje wyzwania. Klucz do sukcesu leży w dobrze przemyślanym planie, wyborze odpowiedniego dostawcy i efektywnym zarządzaniu kontraktem. Zarówno częściowy outsourcing IT jak i kompleksowa obsługa informatyczna może stanowić dodatek do strategii biznesowej i może zapewniać najwyższy poziom świadczonych usług informatycznych.

Aleksandra Antczak
Aleksandra Antczak

Marketing Manager

Aleksandra Antczak

Aleksandra Antczak

Marketing Manager

Szukasz wsparcia w zakresie IT i nowych technologii?

Skontaktuj się z nami za pomocą formularza, bądź zadzwoń + 25 644 60 50

Polecane artykuły
COMARCH XL
Blog ekspercki

Unowocześnianie parku maszynowego – dlaczego jest tak ważne?

Dbałość o utrzymanie dobrej kondycji maszyn to warunek niezakłóconego i płynnego funkcjonowania przedsiębiorstwa. Niestety, firmy często odwlekają modernizację do momentu, gdy sprzęt zaczyna zawodzić i dochodzi do awarii. To duży błąd! Bogate zaplecze techniczne i stale modernizowany, nowoczesny park maszynowy, nie tylko pozwolą zbudować renomę na rynku, ale także zapobiegną sytuacji, w której nie będziesz mógł zrealizować zamówienia ze względu na zbyt małe moce przerobowe lub awaryjność maszyn. W tym tekście szczegółowo przedstawiamy znaczenie unowocześniania parku maszynowego dla ogólnej kondycji przedsiębiorstwa. Zapraszamy do lektury!

Blog ekspercki

Określanie wymagań dla systemów informatycznych i aplikacji – jak zrobić to dobrze?

Wybór odpowiedniego systemu IT dla firmy to kluczowa decyzja, która pociąga za sobą szereg konsekwencji. Jeżeli chcesz mieć pewność, że oprogramowanie ERP (ang. Enterprise Resource Planning, czyli Planowanie Zasobami Przedsiębiorstwa) jest w pełni dostosowane do specyfiki Twojego przedsiębiorstwa, skorzystaj z naszych porad.

Blog ekspercki

Bezpieczeństwo danych w firmie – jak chronić siebie i klientów?

Dane, udostępnione przez osoby zatrudnione, klientów czy kandydatów na pracowników, powinny być przechowywane w kontrolowanych warunkach i zabezpieczone przy użyciu odpowiednich środków technicznych. Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych, przyjęte przez Parlament UE i Radę UE w kwietniu 2016 roku, reguluje kwestie związane z gromadzeniem wrażliwych danych przez podmiot przetwarzający. W jaki sposób firmy powinny zabezpieczać szczególne kategorie danych osobowych, aby spełnić wymogi RODO?