Marka PROSTO automatyzuje sprzedaż wielokanałową z systemami Comarch i SEDKOMP

SEDKOMP prosto
Odkryj, jak polska marka odzieżowa PROSTO osiągnęła sukces poprzez zastosowanie strategii wielokanałowej sprzedaży i automatyzacji. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak z pomocą zaawansowanych narzędzi IT, takich jak systemy Comarch, PROSTO zrewolucjonizowało swoje procesy zamówień, zarządzanie magazynem i sprzedaż na eventach, przyczyniając się do dynamicznego rozwoju firmy.

Z naszego artykułu dowiesz się:

Marka odzieżowa PROSTO to doskonały przykład efektywnego korzystania z różnych kanałów sprzedaży. Firma dostarcza swoje produkty zarówno przez sklepy stacjonarne, internetowe, jak i podczas eventów plenerowych, koncertów czy festiwali. Klucz do sukcesu tkwi w zastosowaniu innowacyjnych narzędzi technologicznych, w tym narzędzi Comarch ERP, które sprawiają, że cały proces zakupowy jest płynny i bezproblemowy.

Zaawansowane narzędzia Comarch napędzają rozwój firmy PROSTO

Zautomatyzowane procesy zarządzania magazynem i logistyką są podstawą działania marki PROSTO. Dzięki skutecznemu wykorzystaniu oprogramowania do zarządzania przedsiębiorstwem Comarch, firma PROSTO usprawniła funkcjonowanie firmy w zakresie procesów zakupowych. Kluczowe narzędzia IT umożliwiają firmie dotarcie do szerokiej grupy klientów poprzez różne kanały sprzedaży.

Kilka lat temu marka PROSTO przeszła przez proces przemian, w ramach którego wprowadzono nowy system klasy ERP. „Poszukiwaliśmy dostawcy oferującego produkty z funkcjami do obsługi sprzedaży, logistyki, magazynu, e-commerce oraz księgowości, które jednocześnie opierają się na technologii umożliwiającej łatwą integrację z innymi systemami,” mówi Paweł Rzewuski, Prezes Zarządu PROSTO. „Oferta Comarch okazała się kompleksowa i spełniała nasze oczekiwania biznesowe. Jest skalowalna, co jest niezwykle istotne w kontekście rozwoju naszej firmy i ekspansji na kolejne rynki.”

Dodatkowo firma PROSTO na partnera wdrożeniowego wybrała nas- SEDKOMP.

PROSTO zautomatyzowało procesy zamówień z Comarch

Marka PROSTO obsługuje zarówno sprzedaż hurtową, jak i detaliczną. Klienci mogą składać zamówienia za pośrednictwem sklepów internetowych. Kontakt z hurtownikami jest realizowany za pomocą systemu Comarch e-Sklep. W panelu klienta użytkownicy mają dostęp do informacji o dostępności produktów, cenach, rabatach, a także fakturach i terminach płatności. To także platforma, na której klienci mogą składać zamówienia.

„Zamówienia złożone w sklepie internetowym trafiają do systemu Comarch ERP, który jest informatycznym sercem naszej firmy. Gromadzi on większość informacji o działalności firmy, aktualizuje stany magazynowe w czasie rzeczywistym oraz integruje obszar e-commerce z logistyką i magazynem”, wyjaśnia Paweł Rzewuski.

Zamówienia z systemu ERP są następnie przesyłane do programu Comarch WMS, czyli aplikacji do zarządzania logistyką magazynową. Pracownicy magazynu korzystają z przenośnych kolektorów danych. Na kolektory danych system Comarch WMS przesyła szczegóły zamówienia, wskazówki dotyczące lokalizacji produktów (rząd, regał, półka) oraz optymalną trasę do zebrania wszystkich produktów w ramach zamówienia. Aplikacja generuje także etykiety i listy przewozowe dla konkretnej firmy przewozowej.

Automatyzacja dla rozwoju i efektywności

„Systemy Comarch zautomatyzowały proces realizacji zamówień, aktualizacji cen, wystawiania faktur oraz obszar logistyki związany z przygotowywaniem i wysyłką paczek. Obecnie pracownicy magazynu obsługują około trzy tysiące zamówień miesięcznie, co oznacza wzrost o około 25 procent od momentu wdrożenia,” podkreśla Pan Paweł Rzewuski.

Wielokanałowa sprzedaż w PROSTO- od sprzedaży stacjonarnej, po sprzedaż podczas koncertów

Oprócz kanałów tradycyjnych i internetowych, ubrania marki PROSTO są dostępne do kupienia także podczas festiwali i koncertów. Na takich eventach sprzedaż jest realizowana przy użyciu aplikacji Comarch Retail POS. Aplikacja Comarch Retail POS umożliwia przeprowadzanie transakcji poza e-sklepami, jednocześnie zapewniając aktualny dostęp do wszelkich informacji, na przykład stanów magazynowych czy dostępności produktów.

„Ważne jest dla nas, aby nasza marka była prezentowana na wydarzeniach, w których uczestniczą nasi obecni lub potencjalni klienci. Organizacja stoisk z naszymi produktami na koncertach przekłada się na budowę wizerunku i rozpoznawalności marki. Aplikacja Comarch zapewnia nam informatyczną obsługę takiej działalności,” mówi Paweł Rzewuski.

Wnioski są jasne: „Wdrożenie zestawu systemów od Comarch pozwoliło na automatyzację wielu procesów związanych z prowadzeniem sprzedaży, co przyczyniło się do rozwoju naszej firmy. Dlatego planujemy dalszą cyfryzację przedsiębiorstwa w innych obszarach biznesowych,” podsumowuje Pan Paweł Rzewuski.

*artykuł inspirowany artykułem Comarch

Aleksandra Antczak

Aleksandra Antczak

Marketing Manager

Szukasz wsparcia w zakresie IT i nowych technologii?

Skontaktuj się z nami za pomocą formularza, bądź zadzwoń + 25 644 60 50

Polecane artykuły
asaj sedkomp comarch erp xl
Blog ekspercki
Aneta Sierakowska

Wdrożenie Comarch ERP XL w firmie Asaj. Film promocyjny z wdrożenia

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesowym, efektywne zarządzanie przedsiębiorstwem jest kluczem do sukcesu. Jednym ze sposobów na osiągnięcie tego celu jest implementacja zaawansowanych systemów ERP, takich jak Comarch ERP XL. W SEDKOMP mieliśmy przyjemność współpracować z firmą Asaj, by zrealizować takie wdrożenie, które skutecznie przetransformowało ich działalność.

Case Study
Małgorzata Jerominiak

Optymalizacja procesów biznesowych w Lisek.App dzięki Comarch ERP Optima- jak wdrożyliśmy innowacyjne rozwiązania w q-commerce?

W dobie rosnących oczekiwań klientów dotyczących szybkości dostaw, firma Zorro Delivery Sp. z o.o., prowadząca popularną aplikację mobilną Lisek.App, stanęła przed wyzwaniem usprawnienia swoich procesów biznesowych. Kluczowym elementem tej transformacji stało się wdrożenie systemu Comarch ERP Optima, w którym to przedsięwzięciu firma SEDKOMP odegrała kluczową rolę.