Wdrożenie Comarch ERP Altum w firmie z branży e-commerce

altum w e-commerce

Z naszego artykułu dowiesz się:

O firmie

Firma, u której został wdrożony system to jedrna najpopularniejszych polskich marek, która zajmuje się produkują odzieży w stylu streetwear.

Wyzwania wdrożenia

Klient podjął decyzję o wdrożeniu nowoczesnego systemu do zarządzania przedsiębiorstwem, do obsługi procesów biznesowych wykorzystywała system WAPRO MAG. Wiele procesów było rejestrowanych oraz obsługiwanych ręcznie w rozproszonych aplikacjach (sklepy internetowe) oraz w plikach MS Excel.

Firma od dłuższego czasu borykała się z problemem obsługi oraz realizacji zamówień sprzedaży składanych przez klientów tzw. hurtowych. Problem dotyczył formy składania zamówień – zamówienia składane były telefonicznie, mailowo lub przy pomocy innych komunikatorów, co generowało błędy i niespójności. Jednocześnie mało komfortowe dla klientów było składanie zamówień bez bezpośredniego dostępu do  podglądu zdjęć czy wizualizacji odzieży.

Problematyczna była również obsługa zamówień składanych przez klientów detalicznych, ponieważ proces odbywał się w aplikacjach niezintegrowanych z systemem handlowo-magazynowym (Magento, Allegro). W konsekwencji konieczne było ręczne rejestrowanie zamówień w systemie informatycznym, co powodowało z kolei opóźnienia w realizacji zamówień, a także brak możliwości bieżącej kontroli stanu i wartości magazynu.

Dla klienta kluczowe było wdrożenie rozwiązania integrującego wszystkie obszary działalności Firmy, aby na bieżąco możliwy był dostęp do pełnych informacji pochodzących z sytemu klasy ERP i aplikacji w czasie rzeczywistym. a także sprawne przygotowywanie przekrojowych raportów obejmujących wszystkie obszary działalności.

Przebieg wdrożenia

Wdrożenie przeprowadziła samodzielnie firma Sedkomp. Wdrożenie trwało 0,5 roku. Pracę rozpoczęto na modułach systemu Comarch ERP Altum dostępnych w standardzie (Sprzedaż, Zakup, Finanse, Comarch WMS, Comarch eSklep, Comarch eSale). Dla klienta zostały opracowane również dedykowane mechanizmy do obsługi transakcji elektronicznych Blue Media (import oraz automatyczne rozliczenia wielu tysięcy płatności klientów), a także do rozliczeń pobrań realizowanych przez DHL.

Korzyści

Wdrożenie systemu Comarch ERP Altum oraz aplikacji towarzyszących przyniosło następujące korzyści:

  • Dostęp do przekrojowych raportów oraz analiz przy wykorzystaniu modułu Business Intelligence.
  • Sprawne zarządzanie polityką cenową/rabatową.
  • Mechanizmy wspierające pracę zespołów dedykowanych do prowadzenia polityki cenowej tj. bieżące opracowywanie cenników dla kontrahentów, wyliczanie rabatów.
  • Usprawnienie sprzedaży oraz kontaktów z klientami hurtowymi Firmy.
  • Usprawnienie sprzedaży detalicznej.
  • Dostęp do narzędzia do zarządzania stanami towarów w magazynach.
  • Dostęp do pełnej informacji na temat towarów (stany, wartość, lokalizacja)
  •  Sprawne planowanie kosztów transportu.
  • Automatyzacja procesów przy wykorzystaniu narzędzia BPM (m.in. wysyłanie dokumentów sprzedaży).
  • Sprawne prowadzenie sprzedaży internetowej przy wykorzystaniu Comarch eSklep, Comarch eSale oraz w wyniku integracji z platformą Magento.
Aleksandra Antczak
Aleksandra Antczak

Marketing Manager

Szukasz wsparcia w zakresie IT i nowych technologii?

Skontaktuj się z nami za pomocą formularza, bądź zadzwoń + 25 644 60 50



Inne nasze wdrożenia
Wdrożenie Comarch DMS
Case Study
Aleksandra Antczak

Case Study: Wdrożenie Comarch DMS w SGI – Copy

Efektywne zarządzanie dokumentacją w SGI dzięki Comarch DMS
SGI, lider rynku deweloperskiego, zmierzył się z wyzwaniami związanymi z ręczną obsługą dokumentów i koniecznością integracji systemów. Dzięki wdrożeniu Comarch DMS, Comarch OCR oraz Comarch BI firma usprawniła obieg dokumentów, zredukowała błędy w opisach kosztowych i zoptymalizowała procesy controllingowe. Sprawdź, jak pełna automatyzacja i integracja z Comarch ERP XL przyczyniły się do poprawy efektywności i kontroli finansowej.

automatyzacja sprzedaży online
Autorskie aplikacje
Aleksandra Antczak

Case Study: Integracja z Intercars – automatyzacja procesu sprzedaży online

Nasz klient, dynamicznie rozwijająca się firma motoryzacyjna, specjalizująca się w sprzedaży części samochodowych, stanęła przed wyzwaniem automatyzacji procesu aktualizacji danych o produktach i stanach magazynowych. Wdrożenie rozwiązania zintegrowanego z Intercars pozwoliło na pełną automatyzację synchronizacji towarów, cen i stanów magazynowych z systemem Comarch ERP Optima oraz e-Sklepem. Efektem jest eliminacja ręcznych operacji, bieżąca aktualizacja dostępności produktów, a także dostosowanie modelu sprzedaży do formuły dropshipping. Dzięki temu, firma zyskała nie tylko większą efektywność, ale również optymalizację procesów operacyjnych, co przełożyło się na wzrost sprzedaży.

asaj sedkomp comarch erp xl
Blog ekspercki
Aneta Sierakowska

Wdrożenie Comarch ERP XL w firmie Asaj. Film promocyjny z wdrożenia

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesowym, efektywne zarządzanie przedsiębiorstwem jest kluczem do sukcesu. Jednym ze sposobów na osiągnięcie tego celu jest implementacja zaawansowanych systemów ERP, takich jak Comarch ERP XL. W SEDKOMP mieliśmy przyjemność współpracować z firmą Asaj, by zrealizować takie wdrożenie, które skutecznie przetransformowało ich działalność.