O firmie
Firma, u której został wdrożony system to jedrna najpopularniejszych polskich marek, która zajmuje się produkują odzieży w stylu streetwear.
Wyzwania wdrożenia
Klient podjął decyzję o wdrożeniu nowoczesnego systemu do zarządzania przedsiębiorstwem, do obsługi procesów biznesowych wykorzystywała system WAPRO MAG. Wiele procesów było rejestrowanych oraz obsługiwanych ręcznie w rozproszonych aplikacjach (sklepy internetowe) oraz w plikach MS Excel.
Firma od dłuższego czasu borykała się z problemem obsługi oraz realizacji zamówień sprzedaży składanych przez klientów tzw. hurtowych. Problem dotyczył formy składania zamówień – zamówienia składane były telefonicznie, mailowo lub przy pomocy innych komunikatorów, co generowało błędy i niespójności. Jednocześnie mało komfortowe dla klientów było składanie zamówień bez bezpośredniego dostępu do podglądu zdjęć czy wizualizacji odzieży.
Problematyczna była również obsługa zamówień składanych przez klientów detalicznych, ponieważ proces odbywał się w aplikacjach niezintegrowanych z systemem handlowo-magazynowym (Magento, Allegro). W konsekwencji konieczne było ręczne rejestrowanie zamówień w systemie informatycznym, co powodowało z kolei opóźnienia w realizacji zamówień, a także brak możliwości bieżącej kontroli stanu i wartości magazynu.
Dla klienta kluczowe było wdrożenie rozwiązania integrującego wszystkie obszary działalności Firmy, aby na bieżąco możliwy był dostęp do pełnych informacji pochodzących z sytemu klasy ERP i aplikacji w czasie rzeczywistym. a także sprawne przygotowywanie przekrojowych raportów obejmujących wszystkie obszary działalności.
Przebieg wdrożenia
Wdrożenie przeprowadziła samodzielnie firma Sedkomp. Wdrożenie trwało 0,5 roku. Pracę rozpoczęto na modułach systemu Comarch ERP Altum dostępnych w standardzie (Sprzedaż, Zakup, Finanse, Comarch WMS, Comarch eSklep, Comarch eSale). Dla klienta zostały opracowane również dedykowane mechanizmy do obsługi transakcji elektronicznych Blue Media (import oraz automatyczne rozliczenia wielu tysięcy płatności klientów), a także do rozliczeń pobrań realizowanych przez DHL.
Korzyści
Wdrożenie systemu Comarch ERP Altum oraz aplikacji towarzyszących przyniosło następujące korzyści:
- Dostęp do przekrojowych raportów oraz analiz przy wykorzystaniu modułu Business Intelligence.
- Sprawne zarządzanie polityką cenową/rabatową.
- Mechanizmy wspierające pracę zespołów dedykowanych do prowadzenia polityki cenowej tj. bieżące opracowywanie cenników dla kontrahentów, wyliczanie rabatów.
- Usprawnienie sprzedaży oraz kontaktów z klientami hurtowymi Firmy.
- Usprawnienie sprzedaży detalicznej.
- Dostęp do narzędzia do zarządzania stanami towarów w magazynach.
- Dostęp do pełnej informacji na temat towarów (stany, wartość, lokalizacja)
- Sprawne planowanie kosztów transportu.
- Automatyzacja procesów przy wykorzystaniu narzędzia BPM (m.in. wysyłanie dokumentów sprzedaży).
- Sprawne prowadzenie sprzedaży internetowej przy wykorzystaniu Comarch eSklep, Comarch eSale oraz w wyniku integracji z platformą Magento.