Wdrożenie Comarch ERP Altum firmie z branży retail

optima retail

Z naszego artykułu dowiesz się:

O firmie

Firma działająca w branży Auto ID. Jest wiodącym na rynku polskim dystrybutorem szerokiej gamy urządzeń do automatycznego znakowania oraz identyfikacji towarów. Świadczy usługi integracyjne, przeprowadza wdrożenia rozwiązań systemowych wspomagających m.in. logistykę i produkcję. Oferowany przez Spółkę nowoczesny sprzęt to owoc długoletniej współpracy z wieloma uznanymi w świecie producentami.

Kompleksowe rozwiązania Auto ID oferowane przez Firmę znalazły szerokie zastosowanie w sektorach takich jak: handel, transport i logistyka, produkcja, przemył, farmacja, służba zdrowia, administracja państwowa.

Wyzwania wdrożenia

Zanim Firma podjęła decyzję o wdrożeniu nowoczesnego systemu do zarządzania przedsiębiorstwem, do obsługi procesów biznesowych wykorzystywała system Comarch ERP Altum. Wiele procesów było również rejestrowanych oraz obsługiwanych w rozproszonych plikach MS Excel.

Brak jednolitego narzędzia, w którym można rejestrować kluczowe procesy, powodował trudności pracowników w dostępie do informacji, a także utrudniał rzetelne przekazywanie informacji klientom (pracownicy poświęcali bardzo dużo czasu na rejestrowanie informacji poza systemem informatycznym).

Dla klienta kluczowe było wdrożenie rozwiązania integrującego wszystkie obszary działalności Firmy, aby na bieżąco możliwy był dostęp do pełnych informacji pochodzących z sytemu klasy ERP w czasie rzeczywistym.

Ze względu na charakter prowadzonej działalności, priorytetem było wdrożenie mechanizmów automatyzacji wyliczania ceny sprzedaży dla dystrybutora oraz Wirtualnej Ceny Zakupu i Wirtualnej Marży na podstawie danych przekazywanych od producenta. Firma sprzedaje produkty według ściśle określonej struktury rabatowej, której każdorazowe wyliczanie jest czasochłonne i wymaga automatyzacji.

Bardzo ważne z punktu widzenia Spółki była również możliwość rejestrowania w 4 rodzajów Rabatów Dodatkowych takich jak: Deal Registration, Concession, Promocja, Volume Pricing.

Niezwykle istotne dla Klienta była możliwość obsłużenia mechanizmów importu oraz eksportu danych (cenniki sprzedaż, zakupu, koncesje, numery seryjne urządzeń, itp.), a także sprawne przygotowywanie przekrojowych raportów obejmujących wszystkie obszary działalności.

Przebieg wdrożenia

Wdrożenie systemu informatycznego zostało poprzedzone szczegółową analizą przedwdrożeniową, w wyniku której zadecydowano o wdrożeniu systemu Comarch ERP Altum. Część procesów została obsłużona standardowymi mechanizmami, które system Comarch ERP Altum oferuje w standardzie, a część z nich została zaimplementowana i stanowi integralną część systemu informatycznego.

Wdrożenie trwało 1 rok. Pracę rozpoczęto jedocześnie na modułach systemu Comarch ERP Altum dostępnych w standardzie (Sprzedaż, Zakup, WMS, Finanse, Księgowość, Środki trwałe, DMS, Kadry i Płace) oraz pozostałych modułach, tworzonych przez zespół programistów (Produkcja, Serwis, Deal Registration, Koncesje).

Korzyści

Wdrożenie systemu Comarch ERP Altum oraz aplikacji towarzyszących przyniosło następujące korzyści:

  • Dostęp do przekrojowych raportów oraz analiz przy wykorzystaniu modułu Business Intelligence.
  • Sprawne zarządzanie polityką cenową/rabatową.
  • Mechanizmy wspierające pracę handlowców tj. bieżące opracowywanie cenników dla kontrahentów, wyliczanie rabatów, obsługa koncesji.
  • Usprawnienie sprzedaży oraz kontaktów z klientami Firmy.
  • Dostęp do narzędzia do zarządzania stanami towarów w magazynach.
  • Dostęp do pełnej informacji na temat towarów (numery seryjne, gwarancje, historia naprawy urządzeń)
  • Sprawne planowanie kosztów transportu.
  • Automatyzacja procesów przy wykorzystaniu narzędzia BPM (m.in. wysyłanie dokumentów sprzedaży, windykacyjnych, komunikacja postępów realizacji zamówienia).
  • Elektroniczny obieg dokumentów.
Aleksandra Antczak
Aleksandra Antczak

Marketing Manager

Szukasz wsparcia w zakresie IT i nowych technologii?

Skontaktuj się z nami za pomocą formularza, bądź zadzwoń + 25 644 60 50



Inne nasze wdrożenia
KSeF 2026
Blog ekspercki
Małgorzata Jerominiak

KSeF 2026 – kogo dotyczy obowiązek e-fakturowania i jak się przygotować do KseF?

Krajowy System e-Faktur (KSeF) to nadchodząca rewolucja w sposobie dokumentowania transakcji VAT w Polsce. Już w 2026 roku korzystanie z tego systemu stanie się obowiązkowe dla przedsiębiorców. W praktyce oznacza to odejście od tradycyjnych faktur papierowych i PDF na rzecz e-faktur ustrukturyzowanych, wystawianych i odbieranych za pośrednictwem rządowej platformy KSeF. Poniżej wyjaśniamy, czym dokładnie jest KSeF, kogo obejmie nowy obowiązek, jakie są terminy jego wprowadzenia oraz jak firmy powinny się przygotować do tych zmian.