Wdrożenie Comarch ERP Altum w firmie z branży gastronomicznej

altum w gastronomi

Z naszego artykułu dowiesz się:

O firmie

Przedsiębiorstwo, w którym został wdrożony system Comarch ERP Altum to producent spożywczego smalcu wieprzowego.. Firma specjalizuje się w pozyskiwaniu, wytopie, produkcji i wykorzystania tłuszczów. Produkowane obecnie wyroby są  ważnymi surowcami dla przemysłu spożywczego, paszowego, petfoodowego oraz chemicznego. Firma zatrudnia ponad 350 osób

Wyzwania wdrożenia

Zanim firma podjęła decyzję o wdrożeniu nowoczesnego systemu do zarządzania przedsiębiorstwem, do obsługi procesów biznesowych wykorzystywała system Comarch ERP Optima, MS Excel oraz rozwiązania aplikacyjne, które nie były ze sobą zintegrowane.

Brak jednolitego narzędzia łączącego potrzeby wszystkich działów powodował trudności w dostępie do informacji w czasie rzeczywistym. Jednocześnie rozproszenie danych w różnych systemach przekładało się na brak jednolitego narzędzia do raportowania. Pracownicy poświęcali bardzo dużo czasu na opracowywanie raportów, które wymagały konsolidacji danych z różnych systemów i w większości były wykonywane w sposób ręczny.

Dla klienta kluczowe było wdrożenie rozwiązania integrującego wszystkie obszary działalności Firmy, aby na bieżąco możliwy był dostęp do pełnych informacji pochodzących z różnych działów w czasie rzeczywistym.

Ze względu na charakter prowadzonej działalności, priorytetem było wdrożenie elastycznego modułu produkcji, który byłby w stanie obsłużyć specyficzne procesy dla branży spożywczej oraz procesy powiązane tj.

  • Procesy zakupu,
  • Procesy sprzedaży,
  • Procesy magazynowe,
  • Procesy księgowe,
  • Procesy kadrowo-płacowe,
  • Procesy transportowe.

Bardzo ważne z punktu widzenia klienta było wdrożenie rozwiązania zintegrowanego, które pozwoli na sprawne przygotowywanie przekrojowych raportów obejmujących różne obszary działalności.

Przebieg wdrożenia

Wdrożenie systemu informatycznego zostało poprzedzone szczegółową analizą przedwdrożeniową, w wyniku której zadecydowano o wdrożeniu systemu Comarch ERP Altum. Część procesów została obsłużona standardowymi mechanizmami, które system Comarch ERP Altum oferuje w standardzie, a część z nich została zaimplementowana i stanowi integralną część systemu informatycznego.

Wdrożenie przeprowadziła firma Sedkomp we współpracy z firmą Supremo. Wdrożenie trwało 1,5 roku, pracę rozpoczęto początkowo na modułach systemu Comarch ERP Altum dostępnych w standardzie tj. Sprzedaż, Zakup, Finanse, Księgowość, Środki trwałe, Kadry i Płace. Następnie sukcesywnie uruchamiane były pozostałe moduły, tworzone przez zespoły programistów tj. Produkcja, Serwis, Kontrola Jakości, Transport, Moduł obrotu opakowaniami, Aplikacja przyjęcia surowca, Elektroniczny obieg dokumentów.

Korzyści

Wdrożenie systemu Comarch ERP Altum oraz aplikacji towarzyszących przyniosło następujące korzyści:

  • Moduł produkcji dostosowany do indywidualnych potrzeb, pozwalający na elastyczne zarządzanie procesami produkcyjnymi we wszystkich zakładach produkcyjnych.
  • Narzędzie do precyzyjnego zaplanowania produkcji.
  • Schematy do rozliczenia produkcji.
  • Sprawną kontrolę nad jakością surowca do produkcji.
  • Kontrolę nad obrotem opakowaniami.
  • Usprawnienie sprzedaży oraz kontaktów z klientami Firmy.
  • Narzędzie do zarządzania stanami towarów i produktów w magazynach.
  • Sprawne planowanie i optymalne wykorzystywanie transportu.
  • Zarządzanie polityką cenową/rabatową.
  • Usprawnienie pracy kierowców oraz dostęp do aktualnych danych związanych z ilością i jakością surowca.
  • Automatyzację procesów przy wykorzystaniu narzędzia BPM (m.in. automatyczne księgowanie dokumentów, wysyłanie dokumentów windykacyjnych, wysyłanie informacji o konieczności potwierdzenia/odrzucenia operacji w zdefiniowanym procesie).
  • Automatyzację procesów księgowych.
  • Elektroniczny obieg dokumentów.
  • Sprawne opracowywanie raportów, analiz przy wykorzystaniu jednolitego narzędzia w postaci modułu Business Intelligence.
Aleksandra Antczak
Aleksandra Antczak

Marketing Manager

Szukasz wsparcia w zakresie IT i nowych technologii?

Skontaktuj się z nami za pomocą formularza, bądź zadzwoń + 25 644 60 50



Inne nasze wdrożenia
KSeF 2026
Blog ekspercki
Aleksandra Antczak

KSeF 2026 – kogo dotyczy obowiązek e-fakturowania i jak się przygotować do KseF?

Krajowy System e-Faktur (KSeF) to nadchodząca rewolucja w sposobie dokumentowania transakcji VAT w Polsce. Już w 2026 roku korzystanie z tego systemu stanie się obowiązkowe dla przedsiębiorców. W praktyce oznacza to odejście od tradycyjnych faktur papierowych i PDF na rzecz e-faktur ustrukturyzowanych, wystawianych i odbieranych za pośrednictwem rządowej platformy KSeF. Poniżej wyjaśniamy, czym dokładnie jest KSeF, kogo obejmie nowy obowiązek, jakie są terminy jego wprowadzenia oraz jak firmy powinny się przygotować do tych zmian.