Wdrożenie Comarch WMS w firmie z branży Auto ID- Koncept L

WMS Comarch Sedkomp

Z naszego artykułu dowiesz się:

O firmie

Firma Koncept-L, w której wdrożono Comarch WMS zarządzanie od 20 lat zaopatruje rynek w profesjonalne, innowacyjne urządzenia do automatycznego znakowania oraz identyfikacji towarów (Auto ID). Firma na bieżąco wprowadza na rynek profesjonalne rozwiązania z różnych dziedzin Auto ID, obejmując zarówno wydruk i identyfikację kodów 1D i 2D, jak i przetwarzania, przesyłanie i przechowywania danych.

Wyzwania wdrożenia

Klient od wielu lat używający Comarch ERP Optima połączonej z autorskim systemem magazynowym. Częściowo korzystający z autorskiego systemu WMS, ale bez pełnej integracji z Comarch ERP.

Wyzwaniem wdrożenia było zmiana organizacji zarządzania magazynem. W firmie nadal realizacja zleceń na podstawie fizycznych wydruków dokumentów WZ. Dodatkowo magazynierzy byli odpowiedzialni za wystawianie i drukowanie faktur sprzedaży do realizowanych zamówień. Dodatkowym wyzwaniem była integracja i automatyzacja nadawania paczek- magazynierzy nadawali ręcznie około 100 paczek dziennie.

Stany magazynowe dotychczas dostępne były ilościowo. Brakowało pełnej i klarownej informacji o numerach seryjnych oraz położeniu towaru w magazynie.

Wymagania stawiane przed wdrożeniem:

  • zdjęcie z pracowników magazynu odpowiedzialności za generowanie dokumentów handlowych (WZ i FS) – obniżenie czasu obsługi przesyłek oraz liczby popełnianych błędów podczas obsługi zamówienia
  • Identyfikacja towaru na magazynie z dokładnością do pojedynczej sztuki z numerem seryjnym na konkretnym położeniu – pełna kontrola nad przyjmowanym i wydawanym towarem z dokładnością do jednej sztuki
  • Wysoka wydajność i szybkość pracy przy rejestracji poszczególnych sztuk podczas przyjęć oraz wydań magazynowych – maksymalny czas na rejestrację lub wydanie jednego numeru seryjnego – 3 sekundy
  • Pełna i automatyczna integracja z kurierem – obniżenie do minimum czas poświęconego na rejestrację ok. 100 paczek kurierskich dziennie
  • Komplementarność rozwiązań Comarch wraz z ich elastycznością spowodowała, że Klient zdecydował się na wdrożenie Comarch WMS w integracji z system Comarch ERP Altum.

Opis wdrożenia

Komplementarność rozwiązań Comarch wraz z ich elastycznością spowodowała, że Klient zdecydował się na wdrożenie Comarch WMS w integracji z system Comarch ERP Altum.

Wdrożenie objęło 2 działy:

Magazynowy:

  • 8 magazynierów pracujących z WMS Magazynier
  • 7 magazynów
  • 5 magazynów połączonych w 1 magazyn wirtualny
  • 2 osoby pracujące z WMS Zarządzanie

Serwisu:

  • 6 użytkowników WMS Magazynier
  • 2 użytkowników WMS Zarządzanie
  • 1 magazyn
  • Na magazynie została wdrożona aplikacja Comarch WMS Magazynier zintegrowana z firmą kurierską
  • Bardzo duża szczegółowość prowadzonych stanów magazynowych (dokładność do jednej sztuki) wymagała wykorzystania pełni potencjału Comarch WMS w zakresie elastyczności, rozszerzalności i automatyzacji pracy
  • Osiągnięcie wymaganej szczegółowości oraz szybkości obsługi zostało zapewnione poprzez zaawansowane modyfikacje standardowych procesów magazynowych
  • Wyeliminowania generowania dokumentów po stronie pracowników magazynu zostało wykonane poprzez wdrożenie dedykowanego modułu automatyzującego obsługę dokumentów

Automatyzacja przyjęcia (AWD)

  • Standardowy proces przyjęcia został zmodyfikowany w taki sposób aby po przejściu całego procesu dla pierwszej sztuki, kolejne sztuki realizowane były skanowaniem samych numerów seryjnych

Automatyzacja 2 etapowego wydania (ZWM) – etap I

  • Aby odwzorować rzeczywisty proces magazynowy proces wydania w WMS został zrealizowany w dwóch etapach, kompletacji i wydania
  • Etap I został zautomatyzowany do tego stopnia aby po pierwszej sztuce magazynier jedynie skanował kolejne numery seryjne

Automatyzacja 2 etapowego wydania (ZWM) – etap II

  • Etap II został rozszerzony o funkcje dodatkowe pozwalające na całkowitą, natychmiastową realizację całości wydania
  • Dodano możliwość wygenerowania ilości etykiet odpowiadającej ilości przygotowanych paczek

Automatyzacja generowania i drukowania dokumentów z Comarch ERP

  • Kluczową kwestią podczas wdrożenia była automatyzacja generowania i drukowania dokumentów handlowych
  • Zostało przygotowane dedykowane narzędzie obsługujące:
    • Automatyczne drukowanie dokumentów magazynowych na drukarce przypisanej do operatora WMS Magazynier
    • Automatyczne generowanie dokumentów FS w momencie pełnej realizacji zamówienia oraz jego wydruk lub wysyłkę mailem w przypadku eFaktury.

Korzyści z wdrożenia Comarch WMS

  • Skrócenie czasu obsługi realizacji magazynowej poprzez zdjęcie z magazynierów odpowiedzialności związanej z generowaniem dokumentów handlowych
  • Wyeliminowanie do zera błędów związanych z wystawianiem dokumentów handlowych przez operatorów magazynu
  • Pełna automatyzacja generowania i drukowania wymaganych dokumentów
  • Skrócenie do minimum czasu poświęconego na obsługę przesyłek kurierskich
  • Dostęp do rzeczywistych stanów magazynowych z dokładnością do numeru seryjnego
  • Możliwość monitorowania pracy i wydajności pracowników
  • Rzeczywista i natychmiastowa informacja zwrotna o rozpoczęciu i zakończeniu realizacji w Dziale Handlowym

Okiem Klienta

„Pomimo wysoko postawionych wymagań, które wynikały z długoletniej pracy na dedykowanej aplikacji oraz szerokiego wykorzystania numerów seryjnych w gospodarce magazynowej, firma Sedkomp wykazała się dużym zaangażowaniem w dostosowaniu Comarch WMS do procesów biznesowych charakterystycznych dla naszej branży.”

Kamil Podsiadły
Senior Marketing Specialist
E-commerce Project Manager

Aleksandra Antczak
Aleksandra Antczak

Marketing Manager

Szukasz wsparcia w zakresie IT i nowych technologii?

Skontaktuj się z nami za pomocą formularza, bądź zadzwoń + 25 644 60 50

Inne nasze wdrożenia
asaj sedkomp comarch erp xl
Blog ekspercki

Wdrożenie Comarch ERP XL w firmie Asaj. Film promocyjny z wdrożenia

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesowym, efektywne zarządzanie przedsiębiorstwem jest kluczem do sukcesu. Jednym ze sposobów na osiągnięcie tego celu jest implementacja zaawansowanych systemów ERP, takich jak Comarch ERP XL. W SEDKOMP mieliśmy przyjemność współpracować z firmą Asaj, by zrealizować takie wdrożenie, które skutecznie przetransformowało ich działalność.

LISEK APP LOGO
Case Study

Optymalizacja procesów biznesowych w Lisek.App dzięki Comarch ERP Optima- jak wdrożyliśmy innowacyjne rozwiązania w q-commerce?

W dobie rosnących oczekiwań klientów dotyczących szybkości dostaw, firma Zorro Delivery Sp. z o.o., prowadząca popularną aplikację mobilną Lisek.App, stanęła przed wyzwaniem usprawnienia swoich procesów biznesowych. Kluczowym elementem tej transformacji stało się wdrożenie systemu Comarch ERP Optima, w którym to przedsięwzięciu firma SEDKOMP odegrała kluczową rolę.