Korzyści z zastosowania CRM w chmurze
Funkcje systemu CRM zależą od rodzaju systemu CRM, ale skupiają się na ogólnym zarządzaniu sprzedażą. Wśród możliwości systemów CRM znajdują się przede wszystkim gromadzenie i zbieranie bazy danych klientów i przetwarzanie je w taki sposób, aby stanowiły informację zarządczą gotową do użycia w zarządzaniu sprzedażą. CRM zalicza się do analitycznych systemów CRM. System CRM zbiera wszystkie dane dotyczące klientów wpływając na jakość obsługi klienta i zarządzania firmą w zakresie zarządzania klientami, czy zarządzania potencjalnymi klientami.
Wdrożenie oprogramowania CRM pozwala na planowanie i kontrolę działań sprzedażowych na znacznie wyższym poziomie i z większą świadomością. Zadaniem systemu CRM jest pełna i kompletna obsługa relacji z Klientami- procesu obsługi klienta i ogólna optymalizacja procesu sprzedaży. System CRM ma ogromne znaczenie dla działów handlowych i handlowców. Dzięki systemowi CRM handlowcy mają wgląd w bazę danych, która jest wstępnie przygotowana i przeanalizowana przez system. Pozyskane informacje i baza danych utworzona w systemie CRM pozwalają handlowcom i działom handlowym m.in. na wgląd do analiz jakie jest prawdopodobieństwo pozyskania danego kontrahenta, jak Klient ocenia jakość naszych produktów. System CRM dostępny jest w wersji chmurowej. Zarządzanie kontaktami w aplikacji mobilnej zapewnia elastyczny dostęp do bazy danych. Mobilny system CRM pozwala na korzystanie z aplikacji CRM w dowolnym miejscu i czasie- jest to duże ułatwienie dla handlowców, którzy często przebywają w delegacji.
Dostępność
Zakup systemu CRM to prosty i szybki proces. Wystarczy, że firma korzystająca z systemów Comarch ERP zgłosi swoje zapotrzebowanie na system CRM do swojego partnera. Nasi klienci po złożeniu zamówienia dostają dostęp do aplikacji CRM w przeciągu doby. W tak krótkim czasie istnieje możliwość zintegrowania systemu CRM z systemem ERP Comarch. Zatem wdrożenie CRM w firmie korzystającej z systemu Comarch następuje niezwłocznie.
Skalowanie
W przypadku systemu CRM Comarch można skalować jego funkcjonalność. Klienci Comarch do wyboru mają moduł CRM oraz CRM Plus. Oba moduły umożliwiają automatyzację pracy W Comarch ERP w zakresie zarządzania procesem sprzedażowym, ale w zależności od potrzeb firmy, można skalować jego zakres.
Moduł CRM Comarch umożliwia:
- automatyczne generowanie i wysyłanie faktur wystawianych cyklicznie do kontrahentów
- automatyczną wysyłkę faktur sprzedaży o danej godzinie wybranej przez użytkownika
- tworzenie ofert sprzedażowych i handlowych dla klientów
- obsługę klienta- kontakt z klientem, prowadzenie ewidencji spotkań z klientami
- przydzielanie zadań do pracowników oraz generowanie zadań powtarzalnych- cyklicznych
- wyświetlanie informacji i przypomnień o terminach realizacji przydzielonych zadań do wykonania
- obsługę skrzynkę mail poprzez wbudowany moduł pocztowy
- wysyłanie wiadomości SMS
Moduł CRM Plus rozbudowany został o dodatkowe, oprócz wymienionych wyżej, funkcjonalności:
- automatyczne lub ręczne przeprowadzenie procesu windykacji należności. Schemat windykacji może składać się z etapów polegających na tworzeniu i wysyłaniu poprzez e-mail ponagleń zapłaty oraz wiadomości informujących o nieuregulowanych należnościach, tworzeniu kontaktów lub zadań CRM dotyczących kontrahentów którzy mają nieuregulowane płatności, blokowaniu sprzedaży;
- tworzenie ankiet, które pozwalającą pracownikom i handlowcom na zbieranie dodatkowych informacji i opinii od kontrahenta. Budowanie wzorcowych wywiadów z kooperantami w zależności od potrzeb użytkowników.
Bezpieczeństwo danych
W systemach Comarch na pierwszym miejscu stawia się na bezpieczeństwo danych. W aktualnej rzeczywistości, kiedy cyberbezpieczeństwo może być zagrożone, to jest aspekt stawiany na pierwszym miejscu. Wiąże się to z ochroną danych nie tylko osobowych, ale także danych firmowych. Zarówno SEDKOMOP jak i Comarch stawiają na wysokie standardy bezpieczeństwa w sieci.
Produkty Comarch są regularnie audytowane i przechodzą szereg testów penetracyjnych, które weryfikują bezpieczeństwo systemów ERP i systemu CRM.
Chcesz wdrożyć system ERP w swojej firmie?
Skonsultuj się z naszym ekspertem i umów się na prezentację!
Oszczędność
Wdrożony w firmie system CRM niesie ze sobą nie tylko korzyści związane z efektywniejszym zarządzaniem relacjami z klientem, ale także z ograniczeniem kosztów pracy pracowników, którzy musza poświęcić czas na obróbkę danych. W świecie cyfryzacji i automatyzacji nie ma takiej potrzeby, ponieważ może to zrobić za nas system klasy CRM. Program CRM umożliwia wykonywanie pewnych seryjnych, powtarzalnych czynności w sposób automatyczny. Wystarczy odpowiednia konfiguracja systemu CRM, który wykona wiele czynności za nas- czynności, które niepotrzebnie pochłaniają czas. Rozwiązania CRM dają możliwość zrezygnowania z ręcznego wykonywania wielu czynności na rzecz automatyzacji.
Zewnętrzne integracje
Do sprawnego zarządzania przedsiębiorstwem niezbędne jest korzystanie z najnowszych technologii informatycznych. Korzystanie z nich i wdrażanie systemu CRM daje możliwość automatyzacji firmy w wielu aspektach. W związku z tym system CRM posiada w swoich funkcjonalnościach wiele integracji systemu CRM, które dodatkowo pozytywnie wpływają na jego możliwości.
Pierwszą i podstawową integracją systemu CRM jest automatyczna integracja z systemami Comarch ERP, np. Comarch ERP Optima, Comarch ERP XL. Dodatkowo Comarch CRM ma możliwość integracji z pocztą MS Outlook. Warto wspomnieć, że wersja systemu CRM posiada możliwość integracji z platformami sprzedażowymi e-commerce a to niezwykle ważna funkcjonalność dla firm handlowych, które muszą zarządzać realcjami z klientem i zarządzać potencjalnymi klientami.
Jak wybrać najlepsze CRM w chmurze dla Twojej firmy?
Aby wybrać najlepsze rozwiązanie CRM w chmurze należy wiedzieć na co CRM pozwala użytkownikom i czy te możliwości są potrzebne w danej firmie. To od potrzeb firmy zależy, czy dana funkcjonalność sprawdzi się w jej branży.
Warto wspomnieć, że moduł CRM to funkcja szczególnie przydatna w firmach, które posiadają sporą bazę klientów i ręcznie nie są w stanie efektywnie nią zarządzać. Na pomoc wtedy przychodzi system CRM, który uporządkowuje dane i automatyzuje pewne procesy związane z klientami. W związku z tym, że CRM pozwala na efektywniejsze zarządzanie klientami oraz posiada wiele integracji z platfromami zewnętrznymi, to na pewnym etapie rozwoju każda firma handlowa B2C, czy B2B będzie potrzebowała systemu CRM.
Najważniejsze funkcje i narzędzia CRM w chmurze
W przypadku wersji chmurowej systemu CRM dostęp do narzędzia możliwy jest gdziekolwiek jesteś. To jedna z istotnych funkcjonalności szczególnie w przypadku sprzedawców i handlowców, którzy często są mobilni. Zarządzania potencjalnymi klientami i aktualnymi klientami w systemie CRM dostępnym w chmurze daje możliwość wglądu i analizy danych wtedy, kiedy istnieje taka potrzeba.
Z systemem CRM zarządzanie sprzedażą jest znacznie łatwiejsze i zautomatyzowane. Wdrożenie systemu CRM to świetna alternatywa dla ręcznej obróbki danych. Zarządzanie relacjami z klientami to cel działania systemu CRM.
Jedną z najważniejszych funkcji systemu CRM jest automatyzacja wysyłki faktur cyklicznych, automatyzacja procesu windykacji, tworzenie ankiet w systemie CRM, prowadzenie kalendarza spotkań, czy integracja z pocztą email.
Przeniesienie biznesu do chmury z Comarch ERP Optima
Zastanawiasz się nad wdrożeniem systemu CRM w swojej firmie? Skontaktuj sięz nami! Przeprowadzimy dla Ciebie prezentację systemu CRM- zobaczysz co system CRM umożliwia. Zobaczysz jakie możliwości daje system Comarch w połączeniu z modułem CRM, bądź CRM Plus. Nie zwlekaj! Nasi specjaliści pomogą Ci w wyborze i rozwieją Twoje wątpliwości.