CRM online: Korzyści z systemu CRM w chmurze

CRM
Coraz więcej firm handlowych decyduje się w drożenie systemu zarządzania relacjami CRM. W czasach wszechobecnej cyfryzacji, gromadzone informacje na temat klientów w systemach CRM pozwala na analizę danych klientów danej firmy, które odgrywają kluczową rolę w zarządzaniu szansami sprzedaży, zarządzaniu obsługą klientów oraz zarządzaniu potencjalnymi klientami, czyli ogólnie w zarządzaniu sprzedażą.

Z naszego artykułu dowiesz się:

Korzyści z zastosowania CRM w chmurze

Funkcje systemu CRM zależą od rodzaju systemu CRM, ale skupiają się na ogólnym zarządzaniu sprzedażą. Wśród możliwości systemów CRM znajdują się przede wszystkim gromadzenie i zbieranie bazy danych klientów i przetwarzanie je w taki sposób, aby stanowiły informację zarządczą gotową do użycia w zarządzaniu sprzedażą. CRM zalicza się do analitycznych systemów CRM. System CRM zbiera wszystkie dane dotyczące klientów wpływając na jakość obsługi klienta i zarządzania firmą w zakresie zarządzania klientami, czy zarządzania potencjalnymi klientami.

Wdrożenie oprogramowania CRM pozwala na planowanie i kontrolę działań sprzedażowych na znacznie wyższym poziomie i z większą świadomością. Zadaniem systemu CRM jest pełna i kompletna obsługa relacji z Klientami- procesu obsługi klienta i ogólna optymalizacja procesu sprzedaży. System CRM ma ogromne znaczenie dla działów handlowych i handlowców. Dzięki systemowi CRM handlowcy mają wgląd w bazę danych, która jest wstępnie przygotowana i przeanalizowana przez system. Pozyskane informacje i baza danych utworzona w systemie CRM pozwalają handlowcom i działom handlowym m.in. na wgląd do analiz jakie jest prawdopodobieństwo pozyskania danego kontrahenta, jak Klient ocenia jakość naszych produktów. System CRM dostępny jest w wersji chmurowej. Zarządzanie kontaktami w aplikacji mobilnej zapewnia elastyczny dostęp do bazy danych. Mobilny system CRM pozwala na korzystanie z aplikacji CRM w dowolnym miejscu i czasie- jest to duże ułatwienie dla handlowców, którzy często przebywają w delegacji.

Dostępność

Zakup systemu CRM to prosty i szybki proces. Wystarczy, że firma korzystająca z systemów Comarch ERP zgłosi swoje zapotrzebowanie na system CRM do swojego partnera. Nasi klienci po złożeniu zamówienia dostają dostęp do aplikacji CRM w przeciągu doby. W tak krótkim czasie istnieje możliwość zintegrowania systemu CRM z systemem ERP Comarch. Zatem wdrożenie CRM w firmie korzystającej z systemu Comarch następuje niezwłocznie.

Skalowanie

W przypadku systemu CRM Comarch można skalować jego funkcjonalność. Klienci Comarch do wyboru mają moduł CRM oraz CRM Plus. Oba moduły umożliwiają automatyzację pracy W Comarch ERP w zakresie zarządzania procesem sprzedażowym, ale w zależności od potrzeb firmy, można skalować jego zakres.

Moduł CRM Comarch umożliwia:

  • automatyczne generowanie i wysyłanie faktur wystawianych cyklicznie do kontrahentów
  • automatyczną wysyłkę faktur sprzedaży o danej godzinie wybranej przez użytkownika
  • tworzenie ofert sprzedażowych i handlowych dla klientów
  • obsługę klienta- kontakt z klientem, prowadzenie ewidencji spotkań z klientami
  • przydzielanie zadań do pracowników oraz generowanie zadań powtarzalnych- cyklicznych
  • wyświetlanie informacji i przypomnień o terminach realizacji przydzielonych zadań do wykonania
  • obsługę skrzynkę mail poprzez wbudowany moduł pocztowy
  • wysyłanie wiadomości SMS

Moduł CRM Plus rozbudowany został o dodatkowe, oprócz wymienionych wyżej, funkcjonalności:

  • automatyczne lub ręczne przeprowadzenie procesu windykacji należności. Schemat windykacji może składać się z etapów polegających na tworzeniu i wysyłaniu poprzez e-mail ponagleń zapłaty oraz wiadomości informujących o nieuregulowanych należnościach, tworzeniu kontaktów lub zadań CRM dotyczących kontrahentów którzy mają nieuregulowane płatności, blokowaniu sprzedaży;
  • tworzenie ankiet, które pozwalającą pracownikom i handlowcom na zbieranie dodatkowych informacji i opinii od kontrahenta. Budowanie wzorcowych wywiadów z kooperantami w zależności od potrzeb użytkowników.

Bezpieczeństwo danych

W systemach Comarch na pierwszym miejscu stawia się na bezpieczeństwo danych. W aktualnej rzeczywistości, kiedy cyberbezpieczeństwo może być zagrożone, to jest aspekt stawiany na pierwszym miejscu. Wiąże się to z ochroną danych nie tylko osobowych, ale także danych firmowych. Zarówno SEDKOMOP jak i Comarch stawiają na wysokie standardy bezpieczeństwa w sieci.

Produkty Comarch są regularnie audytowane i przechodzą szereg testów penetracyjnych, które weryfikują bezpieczeństwo systemów ERP i systemu CRM.

Chcesz wdrożyć system ERP w swojej firmie?

Skonsultuj się z naszym ekspertem i umów się na prezentację!

Oszczędność

Wdrożony w firmie system CRM niesie ze sobą nie tylko korzyści związane z efektywniejszym zarządzaniem relacjami z klientem, ale także z ograniczeniem kosztów pracy pracowników, którzy musza poświęcić czas na obróbkę danych. W świecie cyfryzacji i automatyzacji nie ma takiej potrzeby, ponieważ może to zrobić za nas system klasy CRM. Program CRM umożliwia wykonywanie pewnych seryjnych, powtarzalnych czynności w sposób automatyczny. Wystarczy odpowiednia konfiguracja systemu CRM, który wykona wiele czynności za nas- czynności, które niepotrzebnie pochłaniają czas. Rozwiązania CRM dają możliwość zrezygnowania z ręcznego wykonywania wielu czynności na rzecz automatyzacji.

Zewnętrzne integracje

Do sprawnego zarządzania przedsiębiorstwem niezbędne jest korzystanie z najnowszych technologii informatycznych. Korzystanie z nich i wdrażanie systemu CRM daje możliwość automatyzacji firmy w wielu aspektach. W związku z tym system CRM posiada w swoich funkcjonalnościach wiele integracji systemu CRM, które dodatkowo pozytywnie wpływają na jego możliwości.

Pierwszą i podstawową integracją systemu CRM jest automatyczna integracja z systemami Comarch ERP, np. Comarch ERP Optima, Comarch ERP XL. Dodatkowo Comarch CRM ma możliwość integracji z pocztą MS Outlook. Warto wspomnieć, że wersja systemu CRM posiada możliwość integracji z platformami sprzedażowymi e-commerce a to niezwykle ważna funkcjonalność dla firm handlowych, które muszą zarządzać realcjami z klientem i zarządzać potencjalnymi klientami.

Jak wybrać najlepsze CRM w chmurze dla Twojej firmy?

Aby wybrać najlepsze rozwiązanie CRM w chmurze należy wiedzieć na co CRM pozwala użytkownikom i czy te możliwości są potrzebne w danej firmie. To od potrzeb firmy zależy, czy dana funkcjonalność sprawdzi się w jej branży.

Warto wspomnieć, że moduł CRM to funkcja szczególnie przydatna w firmach, które posiadają sporą bazę klientów i ręcznie nie są w stanie efektywnie nią zarządzać. Na pomoc wtedy przychodzi system CRM, który uporządkowuje dane i automatyzuje pewne procesy związane z klientami. W związku z tym, że CRM pozwala na efektywniejsze zarządzanie klientami oraz posiada wiele integracji z platfromami zewnętrznymi, to na pewnym etapie rozwoju każda firma handlowa B2C, czy B2B będzie potrzebowała systemu CRM.

CRM

Najważniejsze funkcje i narzędzia CRM w chmurze

W przypadku wersji chmurowej systemu CRM dostęp do narzędzia możliwy jest gdziekolwiek jesteś. To jedna z istotnych funkcjonalności szczególnie w przypadku sprzedawców i handlowców, którzy często są mobilni. Zarządzania potencjalnymi klientami i aktualnymi klientami w systemie CRM dostępnym w chmurze daje możliwość wglądu i analizy danych wtedy, kiedy istnieje taka potrzeba.

Z systemem CRM zarządzanie sprzedażą jest znacznie łatwiejsze i zautomatyzowane. Wdrożenie systemu CRM to świetna alternatywa dla ręcznej obróbki danych. Zarządzanie relacjami z klientami to cel działania systemu CRM.

Jedną z najważniejszych funkcji systemu CRM jest automatyzacja wysyłki faktur cyklicznych, automatyzacja procesu windykacji, tworzenie ankiet w systemie CRM, prowadzenie kalendarza spotkań, czy integracja z pocztą email.

Przeniesienie biznesu do chmury z Comarch ERP Optima

Zastanawiasz się nad wdrożeniem systemu CRM w swojej firmie? Skontaktuj sięz nami! Przeprowadzimy dla Ciebie prezentację systemu CRM- zobaczysz co system CRM umożliwia. Zobaczysz jakie możliwości daje system Comarch w połączeniu z modułem CRM, bądź CRM Plus. Nie zwlekaj! Nasi specjaliści pomogą Ci w wyborze i rozwieją Twoje wątpliwości.

Aleksandra Antczak
Aleksandra Antczak

Marketing Manager

Aleksandra Antczak

Aleksandra Antczak

Marketing Manager

Szukasz wsparcia w zakresie IT i nowych technologii?

Skontaktuj się z nami za pomocą formularza, bądź zadzwoń + 25 644 60 50

Polecane artykuły
COMARCH XL
Blog ekspercki

Unowocześnianie parku maszynowego – dlaczego jest tak ważne?

Dbałość o utrzymanie dobrej kondycji maszyn to warunek niezakłóconego i płynnego funkcjonowania przedsiębiorstwa. Niestety, firmy często odwlekają modernizację do momentu, gdy sprzęt zaczyna zawodzić i dochodzi do awarii. To duży błąd! Bogate zaplecze techniczne i stale modernizowany, nowoczesny park maszynowy, nie tylko pozwolą zbudować renomę na rynku, ale także zapobiegną sytuacji, w której nie będziesz mógł zrealizować zamówienia ze względu na zbyt małe moce przerobowe lub awaryjność maszyn. W tym tekście szczegółowo przedstawiamy znaczenie unowocześniania parku maszynowego dla ogólnej kondycji przedsiębiorstwa. Zapraszamy do lektury!

Blog ekspercki

Określanie wymagań dla systemów informatycznych i aplikacji – jak zrobić to dobrze?

Wybór odpowiedniego systemu IT dla firmy to kluczowa decyzja, która pociąga za sobą szereg konsekwencji. Jeżeli chcesz mieć pewność, że oprogramowanie ERP (ang. Enterprise Resource Planning, czyli Planowanie Zasobami Przedsiębiorstwa) jest w pełni dostosowane do specyfiki Twojego przedsiębiorstwa, skorzystaj z naszych porad.

Blog ekspercki

Bezpieczeństwo danych w firmie – jak chronić siebie i klientów?

Dane, udostępnione przez osoby zatrudnione, klientów czy kandydatów na pracowników, powinny być przechowywane w kontrolowanych warunkach i zabezpieczone przy użyciu odpowiednich środków technicznych. Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych, przyjęte przez Parlament UE i Radę UE w kwietniu 2016 roku, reguluje kwestie związane z gromadzeniem wrażliwych danych przez podmiot przetwarzający. W jaki sposób firmy powinny zabezpieczać szczególne kategorie danych osobowych, aby spełnić wymogi RODO?