Monitoring i automatyzacja cen produktów – jak wdrożyć w swoim sklepie?

Monitoring i automatyzacja cen produktów
Prowadzisz sprzedaż online i chcesz wyprzedzić konkurencję? W takim razie musisz uważnie obserwować trendy cenowe i trzymać rękę na pulsie. Monitoring i analiza cen konkurencji to narzędzie IT, które jest absolutnym przełomem w branży e-commerce. Zobacz, jak może wspomóc Cię w codziennej działalności i co zrobić, aby wdrożyć to rozwiązanie w swoim sklepie internetowym.

Z naszego artykułu dowiesz się:

Monitoring cen konkurencji – kluczowy element strategii biznesowej

Zanim przedstawimy konkretne informacje dotyczące tego unikalnego narzędzia biznesowego, wyjaśnijmy, jakie korzyści niesie za sobą jego wdrożenie. Najważniejszą z nich jest oczywiście konkurencyjność. Monitoring cen online pozwala dostosować stawki w e-sklepie lub na platformach e-commerce do aktualnej sytuacji w branży. Stałe raportowanie cen oferowanych przez konkurencję sprzyja podejmowaniu przemyślanych decyzji biznesowych i pozwala zaoferować stawki, które są atrakcyjne dla klientów. Mając takie dane, firma opracuje najefektywniejszą strategię ustalania cen, np. prewencyjne kształtowanie czy eliminacja konkurentów.

Wszystkie dane, gromadzone w firmowym centrum monitorowania rynku są aktualizowane w czasie rzeczywistym, co odgrywa kluczową rolę w dynamicznym środowisku internetowym i pozwala błyskawicznie zareagować na poczynania konkurencji. Monitoring cen z użyciem dedykowanego narzędzia może być nieocenioną pomocą dla firm, które chcą przeprowadzić badanie dotyczące marż możliwych do uzyskania w danym sektorze rynku.

Monitoring i automatyzacja cen produktów

Monitorowanie cen to doskonałe wsparcie analityczne dla Twojej firmy. Sprawdź także: Analiza danych i controlling w nowoczesnym biznesie

Monitoring cen – narzędzie, które pozwoli zrozumieć potrzeby klientów

Śledzenie cen konkurencji nie musi być celem samym w sobie. Narzędzia do monitoringu cen online mogą pomóc także w identyfikacji luk rynkowych w momencie wprowadzenia nowych produktów bądź usług. Dzięki nim przedsiębiorcy lepiej zrozumieją, które grupy towarów cieszą się największym zainteresowaniem wśród internautów. To także świetny sposób na uniknięcie wojen cenowych, które są wprawdzie atrakcyjne dla konsumenta, ale mogą prowadzić do znacznego obniżenia marż.

Zobacz także: User Experience – co to jest i dlaczego jest tak ważne?     

Narzędzie do monitorowania cen – jak wybrać odpowiednie?

Skoro już wiesz, jakie korzyści niesie monitoring i związana z tym automatyzacja cen, zastanówmy się, jak skutecznie śledzić kroki konkurencji. Ręczne sprawdzanie cen w różnych sklepach, platformach zakupowych i innych miejscach w sieci, jest w zasadzie niemożliwe – a na pewno nie pozwoli wygenerować miarodajnych raportów. Jedynym skutecznym rozwiązaniem jest inwestycja w narzędzie umożliwiające monitoring cen online.

Monitoring i automatyzacja cen produktów

Na co zwrócić uwagę wybierając dedykowane rozwiązanie IT do kontrolowania cen konkurencji:

  • zakres danych – rynki i platformy, które masz zamiar monitorować;
  • częstotliwość aktualizowania danych – stawki powinny być aktualizowane nawet kilka razy w ciągu dnia;
  • dodatkowe funkcjonalności, np. alerty cenowe czy automatyzacja cen;
  • interfejs – intuicyjna obsługa narzędzia to podstawa dla cyfrowego użytkownika;
  • obsługa techniczna i wsparcie posprzedażowe.

Kluczową kwestią, która należy uwzględnić podczas wyboru narzędzia do monitoringu cen, jest możliwość jego zintegrowania z systemem ERP, np. Comarch Optima. Połączenie narzędzi to podstawa sprawnego planowania strategii cenowej i skutecznego zarządzania przedsiębiorstwem.

Monitoring cen online – wybieramy narzędzie do śledzenia cen

Odpowiedzią na rosnące oczekiwania firm z sektora MŚP oraz dużych przedsiębiorstw jest aplikacja do śledzenia cen od Dealavo. Narzędzie jest dedykowane sklepom internetowym i producentom, którzy poszukują sprawdzonego rozwiązania IT do śledzenia i automatyzacji cen dla e-sklepów. Dane można zintegrować bezpośrednio z systemem ERP poprzez API. Czy warto zdecydować się na tę inwestycję? Zdecydowanie tak. Dealavo nie tylko umożliwia monitoring cen online, ale także zapewnia stały wgląd w ceny i asortyment konkurencji. Rozwiązanie jest ponadto rekomendowane przez Comarch.

Zobacz także: dlaczego warto testować oprogramowanie?         

Integracja danych z oprogramowaniem ERP – jak to działa?

Automatyzacja cen z wykorzystaniem narzędzia online jest bardzo intuicyjna. Sprawdź, w jaki sposób można zintegrować aplikacje ERP z narzędziem do monitoringu stawek konkurencji:    

  • Ustal zakres produktów, których ceny mają być monitorowane i automatycznie zmieniane.
  • Wybierz opcję integracji (np. pobierania danych bezpośrednio do systemu ERP)
  • Sprawdź wygenerowane propozycje cen.

Dealavo, w oparciu o ustawione reguły cenowe, automatycznie uzupełnia sugerowane ceny detaliczne brutto dla sklepu internetowego. Użytkownik ma ponadto możliwość ustawienia ceny na różnych kanałach – przypisane wartości pojawią się w konkretnych kolumnach.

Chcesz dowiedzieć się więcej o możliwościach, jakie dają narzędzia do monitorowania cen i system ERP? Logistyka, produkcja, a teraz także e-sklepy – funkcjonalności programów do planowania zasobów przedsiębiorstwa są wręcz nieograniczone!

Automatyczne zarządzanie cenami – korzyści dla przedsiębiorstw

Wiele firm nie jest przekonanych, czy monitoring i automatyzacja cen to narzędzia IT, które będą faktycznie przydatne w prowadzeniu biznesu. Aby zobrazować Ci potencjał tych rozwiązań, posłużmy się prostym przykładem. Załóżmy, że firma X sprzedaje produkt za 20 zł, podczas gdy konkurencja oferuje go za 19,95 zł. Oferty konkurentów wyświetlą się wyżej w listingach na platformach e-commerce (po zastosowaniu sortowania) czy stronach popularnych porównywarek.

Wystarczy niewielka zmiana ceny, aby Twój produkt wyświetlił się wyżej niż propozycje konkurencji, a tym samym zyskał większą widoczność i potencjał sprzedażowy. Monitoring cen pozwoli wyeliminować sytuację, w której cena oferowanego produktu znacząco odstaje od stawek proponowanych przez konkurencję, przez co sprzedawca staje się mało wiarygodny.

Zarówno monitoring, jak i automatyzacja cen, znacząco przyspieszają realizację kluczowych procesów biznesowych i pozwalają efektywniej kontrolować wydatki. Zamiast zajmować się powtarzalnymi zadaniami, których realizacja przez pracownika niesie duże ryzyko błędu, lepiej zainwestować w bezobsługowe narzędzia, które całkowicie wyeliminują możliwość pojawienia się nieścisłości i przekłamań.

Zainteresowały Cię możliwości automatyzacji sprzedaży? Skorzystaj z możliwości, jakie daje outsourcing IT i zadbaj o stały rozwój swojego sklepu.

Monitoring i automatyzacja cen – bądź krok przed konkurencją!

Branża e-commerce rozwija się coraz szybciej i wciąż stoi przed nowymi wyzwaniami. Firmy nie mogą pozwolić sobie na lekceważenie konkurencji i sztuczne podbijanie czy zaniżanie cen. Klienci są uważni, wymagający, a jednocześnie zorientowani na bezpieczeństwo transakcji. Monitoring cen z wykorzystaniem narzędzia Dealavo, zintegrowanego z systemem ERP, np. Comarch BI, to krok w stronę całkowitej automatyzacji sprzedaży. Zobacz, jak skutecznie zwiększyć ruch w sklepie i wyprzedzić konkurentów na wszystkich kanałach sprzedażowych.

Chciałbyś sprawdzić, czy monitoring cen online rzeczywiście wspomoże Cię w prowadzeniu biznesu. Z przyjemnością udostępnimy Ci bezpłatną wersję próbną i odpowiemy na wszystkie pytania dotyczące integracji. Czekamy na kontakt!

czytaj także:      

program dla firm budowlanych

Strony internetowe dla firm       

Serwis ERP         

Kasy fiskalne online       

Optyczne rozpoznawanie tekstu- Comarch OCR

CRM online: Korzyści z systemu CRM w chmurze             

Kasy fiskalne online – co musisz wiedzieć?          

System MES: Kompleksowe rozwiązanie dla optymalizacji procesów produkcyjnych

Aleksandra Antczak
Aleksandra Antczak

Marketing Manager

Picture of Aleksandra Antczak

Aleksandra Antczak

Marketing Manager

Szukasz wsparcia w zakresie IT i nowych technologii?

Skontaktuj się z nami za pomocą formularza, bądź zadzwoń + 25 644 60 50



Polecane artykuły
Wdrożenie Comarch DMS
Case Study
Aleksandra Antczak

Case Study: Wdrożenie Comarch DMS w SGI – Copy

Efektywne zarządzanie dokumentacją w SGI dzięki Comarch DMS
SGI, lider rynku deweloperskiego, zmierzył się z wyzwaniami związanymi z ręczną obsługą dokumentów i koniecznością integracji systemów. Dzięki wdrożeniu Comarch DMS, Comarch OCR oraz Comarch BI firma usprawniła obieg dokumentów, zredukowała błędy w opisach kosztowych i zoptymalizowała procesy controllingowe. Sprawdź, jak pełna automatyzacja i integracja z Comarch ERP XL przyczyniły się do poprawy efektywności i kontroli finansowej.

automatyzacja sprzedaży online
Autorskie aplikacje
Aleksandra Antczak

Case Study: Integracja z Intercars – automatyzacja procesu sprzedaży online

Nasz klient, dynamicznie rozwijająca się firma motoryzacyjna, specjalizująca się w sprzedaży części samochodowych, stanęła przed wyzwaniem automatyzacji procesu aktualizacji danych o produktach i stanach magazynowych. Wdrożenie rozwiązania zintegrowanego z Intercars pozwoliło na pełną automatyzację synchronizacji towarów, cen i stanów magazynowych z systemem Comarch ERP Optima oraz e-Sklepem. Efektem jest eliminacja ręcznych operacji, bieżąca aktualizacja dostępności produktów, a także dostosowanie modelu sprzedaży do formuły dropshipping. Dzięki temu, firma zyskała nie tylko większą efektywność, ale również optymalizację procesów operacyjnych, co przełożyło się na wzrost sprzedaży.